معرفی چند استارت‌آپ حوزه سلامت مبتنی بر بلاک چین
مرداد ۲۱, ۱۳۹۷
تأثیر روانشناسی رنگ‌ها بر روی نگاه کاربران وب‌سایت
مرداد ۲۳, ۱۳۹۷

دستیار رزومه لینکدین ابزاری برای نوشتن رزومه در مایکروسافت ورد

اولین قدم برای افراد جویای کار، نوشتن یک رزومه خوب و کامل است. برای این منظور باید درک درستی از اجزاء یک رزومه خوب پیدا کرد. یکی از روش‌ها برای شروع این فرآیند، مشاهده کردن و ایده گرفتن از رزومه‌های سایر افراد می‌باشد. سال گذشته مایکروسافت، دستیار رزومه (Resume Assistant) را معرفی کرد. شما می‌توانید با اضافه کردن این افزونه به نرم‌افزار ورد، رزومه‌های سایر افراد در سراسر دنیا را مشاهده کنید و بدین ترتیب با نحوه نوشتن رزومه آشنا شوید. همچنین مشاهده رزومه‌های سایر افرادی که علاقه‌مندی‌هایی مشابه با شما دارند باعث می‌شود که مهارت‌های این افراد را بشناسید و با دیدی وسیع‌تری وارد این عرصه شوید.

مهم‌ترین قابلیت‌های دستیار رزومه مایکروسافت به شرح زیر است:

۱- توانایی‌های خود را بشناسید:

قرارگرفتن در مسیر درست کاری، دغدغه‌ی بسیاری از جوانان امروزی به شمار می‌رود. بسیاری از افراد علایقی دارند؛ اما ابزار رسیدن به آن علایق را در اختیار ندارند. کسب مهارت‌های مختلف از قبیل مهارت‌های نرم‌افزاری شاید نقطه شروعی بر قرارگیری در مسیر صحیح موفقیت باشد. اما سوالی که ذهن این افراد را درگیر می‌کند این است که کدام مهارت راه رسیدن به افق علایق را هموار می‌کند. دستیار رزومه مایکروسافت، به شما نشان می‌دهد که چگونه در مسیر درست قدم بردارید. این ابزار پروفایل میلیون‌ها نفر را در اختیار شما قرار می‌دهد و با مشاهده مهارت‌های این افراد می‌توانید بهترین انتخاب را در جهت رسیدن به اهدافتان انجام دهید. این انتخاب هدفمند باعث می‌شود که شما با اطمینان خاطر شروع به یادگیری مهارت‌های موردنیازتان کنید.

۲- برجسته‌سازی مهارت‌ها و تخصص‌های خاص افراد:

یک رزومه خوب باید بر روی تخصص‌های خاص فرد تأکید ویژه‌ای داشته باشد. این تخصص‌ها دلایل اصلی کارفرما برای جذب اشخاص به شمار می‌رود. اینکه چطور می‌توان این مهارت‌ها را پیدا کرد و چطور آن‌ها را در رزومه برجسته نمود، سوال بسیاری از افراد است. باید درک درستی از ساختار رزومه پیدا کرد و بهترین قسمت رزومه را برای بیان بهترین مهارت‌ها اختصاص داد. دستیار رزومه مایکروسافت به شما کمک می‌کند که با مشاهده رزومه سایر افراد، ساختار یک رزومه خوب را بشناسید.

۳- معرفی فرصت‌های شغلی، متناسب با علایق افراد

یکی دیگر از مشکلات افراد جویای کار پیدا کردن محلی است که فرصت‌ها شغلی به صورت سازمان‌دهی شده در آن قرار داشته باشد. لینکدین این قابلیت را دارد که فرصت‌های شغلی را در قالب آگهی‌های استخدام به افراد نشان دهد. این قابلیت در دستیار رزومه مایکروسافت نیز نهفته است و شخص می‌تواند به صورت مستقیم به کمک نرم‌افزار ورد این فرصت‌های شغلی را مشاهده نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *