گوگل آلرت
گوگل آلرت چیست – Google Alerts
آذر ۳, ۱۳۹۴
تاثیر تبلیغات
تاثیر تبلیغات بر فروش شرکت ها
آذر ۳, ۱۳۹۴

نکات ثبت دامنه های مناسب فروشگاه اینترنتی و دامین فروشگاهی خوب:

وقتی قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی جدید را دارید , قبل از انتخاب یک نرم افزار فروشگاه ساز , اولین و مهمترین تصمیمات که باید بگیرید انتخاب یک نام دامنه مناسب برای فروشگاه اینترنتی است. انتخابی که بر موفقیتفروشگاه مجازی شما در عرصه موضوعی اش اثر می گذارد , همانطور که روی بهینه سازی برای موتور جستجو , سئو , SEO , و بازاریابی در شبکه های اجتماعی ,  SMM , اثر می گذارد.بیایید ببینیم چطور دامنه روی SEO و SEM اثر می گذارد و فاکتورهای یک دامین خوب چیست. این مقاله دنبال بدست دادن نکات ثبت دامنه های مناسب فروشگاه اینترنتی و دامین فروشگاهی خوب است.

  • آیا من باید یک دامین کیوری انتخاب کنم؟

برای سال ها متخصصین سئو و بازاریابان موتورهای جستجو , اغلب دامین هایی که شامل کلیدواژه های هدف بود را  به هدف افزایش کلیک خورشان در نتایج و کسب رنک بالاتر در گوگل و … ثبت می دادند. بیایید ببینیم این موضوع هنوز هم موثر است یا خیر؟

بسیاری از استراتژیست های سئو , دامین های دقیقا منطبق می خرند. دامنه هایی که دقیقا با عبارت کلیدواژه ای مقصود مطابقت دارد. برای مثال برای کسب رنک در جستجوی “فروشگاه ساز” دامنه “.netفروشگاه-ساز” را ثبت می دهد. این کار سه مزیت بدست می دهد:

  1. حضور عبارت کلیدواژه ای در دامنه , خودش یک فاکتور کسب رنک است.
  2. حضور کلیدواژه در دامنه دیگر وبمستران را ترغیب به بکارگیری آن می کند.
  3. کلیدواژه در متن عبارت لینک , وقتی کسی به سایت شما لینک می دهد می نشیند.

اما بر اساس بروزرسانی های اخیر گوگل , انتخاب اینگونه دامنه ها مانند سابق در کسب رتبه موثر نیست. مطالعات سئوموز نشان می دهد دامین های کاملا منطبق , از تاثیر ۰٫۳۴ درصدی در ۲۰۱۰ به تاثیر ۰٫۱۸ درصدی در ۲۰۱۲ رسیده اند. بسیاری از متخصصین سئو , بر این باورند که ممکن است در آینده تاثیر دامنه های کاملا منطبق از اینهم کمتر شود. این به ان معنی نیست که نمی بایست دامنه های کلیدواژه ای ثبت دهید اما کلیدواژه های درون دامنه نمی بایست فاکتور اصلی شما در انتخاب نام Domain باشد.

  • اما مهمتر از کلیدواژه ها در دامنه , یک دامنه برندی است.

داشتن یک دامنه که شامل کلیدواژه های هدف باشد , مزایایی دارد اما فاکتور مهمتری هست که باید لحاظ شود , برندپذیری دامنهبرند شما مهم است و دامنه شما زیربنایی است که برند شما بر روی آن ساخته خواهد شد. دامنهشما چیزی است که معلوم می کند کاربران شما چگونه شما را پیدا می کنند, به خاطر می سپرند , اشتراک می گذارند و شرکت شما را متمایز می کنند. چه در شبکه های اجتماعی و چه در موتورهای جستجو , نام دامنه اصلی ترین راه برای این است که کاربر بفهمد لینک کجا می رود.

از آنجا که بعضی بازاریابان فکر می کنند که سئو فقط درباره لینک ها و کلیدواژه هاست , واقعیت این است که گوگل برندها را دوست دارد. اولین مرحله ساختن یک برند , ثبت یک دامنه برندی است.

  • مهمترین نکات برای انتخاب نام دامنه برندی مناسب برای فروشگاه اینترنتیچیست؟

در بعضی موارد , تصاحب یک دامین کاملا منطبق با کلیدواژه , می تواند کلیک خور شما در نتایج و فهرست های موتورهای جستجو را افزایش دهد.

اما باید بدانید که :

  • ابزار شما برای فهم کلیدواژه های جستجویی مردم چیست؟ بهتر است از ابزار پیشنهاد کلیدواژه گوگل استفاده کنید برای یافتن یک دامنه کاملا منطبق با کلیدواژه
  • هزینه اش؟ معمولا دامنه های کاملا منطبق با کلیدواژه قبلا ثبت شده اند و تصاحب آنها شکل است.
  • آیا دات کام است؟ دامنه کاملا منطبق .info   بدست می آید اما قطعا کم ارزش تر از معادل .com اش خواهد بود.
  • دامنه های کلیدواژه ای برای افزایش کلیک خور در سرچ مناسبند ؟

یک نام دامنه برندی چه دامینی است؟ انتخاب نام دامنه تان را با این فاکتورها آغاز کنید:

  1. یک پسوند .com برگزینید : در اکثر مواقع بهترین انتخاب .com است. زیرا دات کام استاندارد است , معمول است. اکثر کاربران فکر می کنند وب سایت یک شرکت باید به دات کام ختم شود. بعلاوه ۷۵% وب سایت های دنیا دات کام هستند!
  2. قابل بخاطرسپاری باشد : کاربران باید بتوانند نام دامنه/برند شما را به یاد بیاورند. برند کلیت چیزی است که افراد از یک سازمان خاص در ذهن می آورند. شما تنها تاثیری نهایی می گذارید بر اینکه مردم چگونه شما را درک کنند وقتی به یادتان می آورند.
  3. مرتبط باشد : کلمات , معانی و دلالت های ضمنی مشخصی دارند. با کمی تحقیق برای اطمینان می توانید بفهمید آیا عموم مردم پیام دلخواه شما را از دامنه تان می گیرن. یک روش سریع تست و آزمایش نام دامنه , استفاده از ابزار نطرسنجی مکانیزه آمازون است , که یک نظرسنجی را برای ۱۰۰ نفر اجرا می کند و می خواهد که با شنیدن نام دامنه حدس بزنند موضوع کار آن شرکت چیست؟ پاسخ ها می تواند به شما دیدی ارزشمند دهد که چه دامنه ای , معنی بهتری می دهد.
  4. راحت هجی شود : باید به راحتی اسپل املایی و هجی شود. از کاربرد کلماتی که معولا غلط نوشنه می شوند بپرهیزید , دارای حروف صدادار (انگلیسی) و نگارش غلط عمدی. اگر می خواهید دامنه ای شامل عدد بگیرید مثل ۱pezesh.com توجه داشته باشید که حتما onepezeshk.com و yekpezeshk.com را هم ثبت دهید.
  5. با ابهت جلوه کند : نام دامنه شما باید جلوه ای با ابهت و قابل اعتماد داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد انتخاب نام دامنه مناسب می تواند تا حدود زیادی قابل اعتماد بودن را حل کند. خانم معلم مارگارت می گفت : “قدرتمند بودن مثل باکره بودن است. اگر مجبوری به مردم بگویی باکره ای , پس نیستی!” لذا از انتخاب دامنه هایی مثل com بپرهیزید.
  6. کوتاه تر بهتر است : دامنه خود را حداکثر یک یا دو کلمه ای بگیرید ۱۰۰ هزار سایت تاپ , بصورت میانگین , ۹ حرف در دامنه خود دارند.
  7. منحصربفرد باشد : یکی از اهداف بازاریابی شما بایست تمایز برند شما در کنار دیگر رقبایتان باشد. سعی کنید نام دامنه ای یکتا و بی همتا انتخاب کنید. نامی مانند YourDiscountInsuranceStore.com بر خلاف Google.com منحصر بفرد نیست.
  • چگونه نام دامنه ای عالی برای فروشگاه خود پیدا کنید؟

انتخاب یک نام دامنه می تواند سخت باشد . در بسیاری موارد نام دامنه های که بروشنی برندی هستند , قبلا ثبت شده اند و برای خرید گران هستند. یک جلسه طوفان فکری برگزار کنید و از اعضای تیم خود بخواهید چند ایده را بپرورند . این سه مرول می تواند به باروری طوفان فکری شما کمک کند:

  1. از کلمات موجود استفاده کنید : com مثال های خوبی از نام دامنه هایی هستند که بر اساس کلمات موجود ساخته شده اند. از یک فرهنگ جامع لغات , برای یافتن واژه هایی که بصورت عادی بذهن نمی رسند استفاده کنید.
  2. کلمات جدید خلق کنید : بسیاری از وبسایت های مشهور بر اساس کلمات جدیدی هستند که آنقدر گمنامند که عده کمی از مردم آنرا می دانند. مثل com و Bing.com
  3. کلمه ای چندوجهی خلق کنید :  از ترکیب چند کلمه یا حروف اول کلمات , کلمه ای چند وجهی جدید بسازید مانند Pinterest.

 

آیا سایت های .com رنک بالاتری نسبت به دامنه های محلی هر کشور بدست می آورند؟

دامنه .com همچنان پرکاربردترین و شناخته شده ترین دامنه در بین کاربران برای آدرس دهی وب بشمار می رود و برخی از سئوکاران اعتقاد دارند که سایت های .com رنک بالاتری نسبت به دامنه های محلی کشورها دارند.

چیزی که واضح است این نکته می باشد که سایت های .com شانس بیشتری برای نشان دادن گستره جهانی یک وبسایت نسبت به سایتی به عنوان مثال با دامنه .ir در نتایج کشور آمریکا دارا هستند.

اگر هدف شما جهانی است، احتمالا تمایل دارید که یک دامنه .com بدست آورید اما اگر هدف شما کسب و کار بیشتر در کشورتان است بهتر است که از دامنه های داخلی استفاده کنید. مطمئن ترین گزینه انتخاب هر دو اینهاست.

نکته: شما همچنین می توانید منطقه هدف را در ابزار وبمستر تنظیم کنید که البته همیشه عملکرد بسیار خوبی بشمار می رود.

 

منبع:  shopsales and newseo

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *