تولید محتوای مبتنی بر سئو، بهترین روش جهت افزایش مخاطبان وب‌سایت
شهریور ۱۹, ۱۳۹۷
اینفوگرافیک، یکی از بهترین شیوه‌های تولید محتوا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۷

چگونه در ابتدای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین، مشتری جذب کنیم؟

در سال‌های اخیر تمایل کاربران به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی به شدت افزایش یافته است. این مسأله باعث شده است که این سایت‌ها جزو سایت‌های پر بازدید در دنیای وب دسته‌بندی شوند. بسیاری از افراد جهت فروش محصولات خود قصد راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین دارند. صرف‌نظر از نوع و کیفیت محصول، رعایت یک سری نکات در جذب مشتری بسیار مهم است. افزایش ترافیک بازدیدکنندگان وب‌سایت و تبدیل این افراد به مشتریان محصولات وب‎سایت یک فرآیند طولانی و طاقت‌فرساست. در این مقاله سعی داریم که با ارائۀ نکاتی کلیدی در ارتباط با فروشگاه های اینترنتی، به فروش اولین محصولتان کمک کنیم.

از محصولاتی شروع کنید که پرفروشند

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که مردم ترجیح می‌دهند اقلام مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های فیزیکی خریداری کنند، امکان لمس کردن محصول است. این عمل به مشتریان اطمینان خاطر بیشتری در خریدشان می‌دهد. شروع فعالیت یک فروشگاه آنلاین بهتر است با محصولاتی باشد که خریداران اینترنتی کافی دارد. مثلاً اقلامی مانند پوشاک خریداران اینترنتی بسیار کمتری نسبت به اقلام دیجیتال دارد. البته برخی از سایت‌ها به صورت تخصصی بر روی فروش محصولات خاصی تمرکز دارند. مدیران این سایت‌ها باید محصولاتی را برای شروع فعالیت‌شان انتخاب کنند که از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

محصولات پرفروش

اعتماد مشتریان را جلب کنید

می‌توان گفت که مهم‌ترین عامل در جذب مشتری، جلب اعتماد مشتریان است. جلب اطمینان مشتریان باعث رشد فزاینده مخاطبان سایت می‌شود. پس از جلب اعتماد می‌توان کم‌کم تعداد محصولات را در سایت افزایش داد و حتی محصولاتی که خریداران اینترنتی کمتری دارند را نیز به سایت اضافه نمود. ارائه خدمات پس از فروش می‌تواند در این راه مؤثر باشد. لازم است تیمی را تشکیل دهید که به سوالات مشتریان پاسخ دهند.

روش‌های آسان پرداخت وجه و ارسال بسته

پرداخت آنلاین

هر فروشگاه اینترنتی باید دارای روشی جهت دریافت مبلغ از مشتری باشد. معمولاً سایت‌ها برای این منظور از درگاه‌های اینترنتی که بانک‌ها ارائه می‌دهند، استفاده می‌کنند. مشتری با استفاده از کارت های بانکی اقدام به پرداخت مبلغ سفارش خود می‌کند. این پرداخت هم باید از طرف مدیر فروشگاه و هم از طرف خود خریدار قابل پیگیری باشد. برخی از فروشگاه‌ها نیز از پرداخت وجه در محل استفاده می‌کنند. این شیوه از پرداخت به مشتری این امکان را می‌دهد که پیش از پرداخت هزینه محصول، از صحت آن اطمینان حاصل کند. این نوع پرداخت در برخی از کالاها که نیاز به بررسی فیزیکی توسط مشتری دارند مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *