خیلی از افراد در زمان طراحی سایت به مسائل و ویژگی آن توجهی نمی کنند. این امر زمانی قابل توجه است که شما از سایت خود ناراضی و تصمیم دارید هزینه دیگری را بابت طراحی سایتتان متحمل شوید. این مساله تاثیر منفی بر عملکرد طراحی وب سایت دارد.
گروه نرم افزاری آلماتک بر آن است تا اشتباهات در طراحی سایت که می تواند به کسب و کار شما لطمه بزند را بیان کند.
مواردی که گفته میشود تنها بخشی از اشتباهات رایج در طراحی وب سایت است. انواع کسب و کارها می توانند اشتباهات مختص به خود را داشته باشند. به این معنی که در طراحی سایت برای شرکت ها یا طراحی وب سایت از نوع b2b مسائل و استانداردهای متفاوتی باید رعایت شود.
در ادامه اشتباهات در طراحی سایت که اهمیت ندادن به آن می تواند باعث عدم پیشرفت کسب و کار شما شود، بیان می گردد.
با وجود آن که عکس شما یک نوع خوش آمدگویی به بازدید کنندگان به شمار میآید، برخی کارشناسان عقیده دارند، این عکس دلیل حضور بازدیدکنندگان را در سایت شما کم رنگ میکند. دیدن عکس شما در سایت، مانند ملاقات یک شخص جدید است، و به جای پرداختن به مسایل بازدیدکنندگان، مثل این است که به آنها بگویید: من چقدر در این عکس، عالی به نظر میرسم.
وب سایت شما باید تماماً دربارهی بازدیدکنندگان باشد و نه در مورد شما. قبل از هر چیزباید نظر بازدید کننده را دریابید و نیازهای او را در نظر بگیرید. بازدیدکننده باید آن چیزی را مشاهده کند که به خاطر آن به وب سایت شما آمده است و به آن علاقه دارد.
این مورد شامل هر چیز دیدنی و شنیدنی میشود. از یک طرف تصاویر متحرک گیج کننده در صفحهی اصلی واز طرف دیگر هر نوع عکس، از مشتریان طراحی وب سایت گرفته تا …
بارگذاری موسیقیهای پرزرق برق و پر سر و صدا مدت زیادی طول میکشد و همین امر، بازدید کنندگان طراحی وب سایت شما را فراری میدهد. این مورد مانند این است که بدون این که دوست داشته باشید یک قاشق عسل در دهان شما بگذارند. هر چند عسل شیرین و پر خاصیت است!
داشتن یک طراحی وب سایت با فنآوری قوی برای بسیاری از وب سایتها ضروری است، اما برای حضور تکنولوژی باید دلیلی مهمتر از تحت تاثیر قراردادن مردم، وجود داشته باشد.
گاهی اوقات شما قصد دارید که از بازدید کننده سوالاتی را بپرسید. اما ساختار طراحی وب سایت باید به اندازهی کافی ساده باشد، تا بازدیدکنندگان گیج و سر در گم نشوند. از تنظیم فهرست انتخابی با حدود ۲۰ گزینهی انتخابی خودداری کنید، افراد در هر بار میتوانند بین ۵ تا ۹ مطلب را به خاطر بسپارند. سعی کنید از این حد فراتر نروید، چون در غیر این صورت، آنها گیج شده و سایت شما را ترک میکنند.
البته این مساله تا حد زیادی به ماهیت وب سایت، شغل و کنار آمدن شما با قضایا بستگی دارد. در هر صورت ضروری است که مطالب وب سایت خود را خوب بررسی کنید، تا اطلاعاتی که به مسایل شخصی و مسایل امنیتی لطمه وارد میکند و همچنین مورد علاقهی هکرها است در آن موجود نباشد.
در ابتدایی ترین مراحل، باید از گذاشتن عکسها، آدرسهای ایمیل و جزییات شخصی کارکنان در سایت خودداری کنید. همچنین، چگونگی طراحی ساختار URL و صفحهی پیغام ایراد ۴۰۴ نوع سرور یا پشتیبان شما را برای افراد، آشکار میسازد. اینها چیزهایی است که هکرها نباید بدانند.
حتی در انتشار اطلاعات دربارهی تولیدات، کارشناسان وب توصیه میکنند فقط از نکاتی که مشتریان را به خرید ترغیب میکند استفاده کنید و نه نکاتی که اطلاعات شرکت را به خارج انتقال دهد.
هدف اصلی بیشتر وب سایتها آگاه ساختن مشتریان از نحوه فعالیتهای طراحی وب سایت و چگونگی ارائه خدمات و تولیدات به مشتریان است. وقتی در طراحی سایت خود از زبانی فنی یا اصطلاحاتی نامفهوم استفاده میکنید به طوری که اکثر مردم از درک آنها عاجزند در حقیقت به کار بیهودهای دست زدهاید. از بیانی شیوا و مستقیم استفاده کنید.
استفاده از کلمات پیچیده یا زیاده گویی در اینترنت امری عادی است. اما این مسأله با صداقت، کیفیت محصولات و درستکاری فعالیتهای شما مغایرت دارد.
مطمئنا قصد شما فروش اجناس یا معرفی خدمات از طریق طراحی وب سایت است. وب سایت خود را با تبلیغات زیاد و خسته کننده تصویری یا متنی پر نکنید، بلکه آن را به شکل یک مکالمه دو طرفه بین خود و بازدید کنندگان طراحی کنید.
اگر قصد دارید یک محیط گفتگو ایجاد کنید، از یک ناظر برای پذیرفتن موارد احتمالی استفاده کنید به این ترتیب از هرزنامهها، درخواستهای خلاف عرف، نقض حریم امنیتی و سایر درد سرها دوری میکنید.
آنچه که باعث سردرگمی بازدیدکننده می شود مطالب قدیمی است. همین اتفاق در مورد لینک هایی صادق است که افراد را به صفحات غلط هدایت میکند. به طور منظم سایت خود را بررسی کرده و لینکهای تغییر یافته و از رده خارج را شناسایی کنید.