طراحی سایت به صورت استاتیک یا داینامیک
مهر ۲, ۱۳۹۷
چند نکته ساده درباره فین‌تک که باید بدانید
مهر ۹, ۱۳۹۷

اهمیت تولید محتوای تجاری در توسعه کسب و کار

با پیشرفت تکنولوژی و استقبال مردم از کسب و کارهای اینترنتی، امروزه کمتر کسی منکر اهمیت وجود وب‌سایت در پیش‌برد یک کسب و کار است. در حقیقت باید گفت که تمام کسانی که به اهمیت این موضوع پی برده‌اند، به دنبال راهی جهت توسعه کسب و کار خود ار طریق فضای وب هستند. بهرحال باید به این نکته توجه داشت که راه‌اندازی وب‌سایت اولین گام در توسعه کسب و کار در فضای اینترنت به شمار می‌رود. تولید محتوا گامی موثر در بالابردن رتبه وب‌سایت و افزایش تعداد بازدیدکنندگان از سایت محسوب می‌شود.

اغلب مدیرانی که در پی راه اندازی وب‌سایت برای کسب و کارشان هستند به جلوه های بصری، گرافیکی و زیبایی سایت اهمیت ویژه ای می دهند و حاضرند برای دستیابی به آنچه در نظر دارند بعضاً هزینه های هنگفتی نیز بپردازند اما چندان به تولید محتوای سایت و مطالبی که در وبسایت خود منتشر می کنند اهمیت نمی دهند. موتورهای جستجو، سایت‌ها را بر اساس زیبایی‌های بصریشان رتبه‌بندی نمی‌کنند. هرچند این زیبایی می‌تواند در جذب مخاطب تأثیرگذار باشد، اما تولید محتوا نقش بسیار مهمتری در این مقوله ایفا می‌کند. تولید محتوا گامی موثر در بالابردن رتبه وب‌سایت و افزایش تعداد بازدیدکنندگان از سایت محسوب می‌شود.

به طور کلی می‌توان مخاطبان یک وب‌سایت را به دو گروه تقسیم‌بندی نمود. دسته اول مخاطبانی هستند که با قصد استفاده از خدمات ارائه شده در وب‌سایت، به آن مراجعه می‌کنند. به این گروه از مخاطبان، مشتری گفته می‌شود. دسته دوم مخاطبانی هستند که تنها به قصد بازدید و کسب اطلاعات به وب‌سایت مراجعه می‌کنند. به این گروه از مخاطبان، بازدیدکننده گفته می‌شود. خوراک این افراد، محتوای وب‌سایت است. یکی از اهداف تولید محتوا تبدیل این مخاطبان به مشتری است.

حضور این دسته از مخاطبان حتی اگر به مشتری تبدیل نشوند، باعث افزایش آمار وب‌سایت شده و رتبه سایت را در موتورهای جستجو افزایش می‌دهد. این نیز خود به صورت غیرمستقیم در سودآوری کسب و کار تأثیر مثبت دارد و به نوعی می‌تواند باعث افزایش تصاعدی مشتریان گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *