چت آنلاین
قطعا در بازدید از سایتهای مختلف به گزینه چت آنلاین بر خوردهاید که معمولا در پایین صفحه به صورت یک آیکن شناور قرار میگیرد. این روزها بسیاری از سایتها از این شیوه به عنوان یک روش اصلی برای ارائه خدمات پشتیبانی به کاربرانشان استفاده میکنند. چت آنلاین دارای مزایای فراوانی نسبت به سایر شیوهاست که در ادامه به آنها میپردازیم.
چت آنلاین در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین و راحتترین روشهای ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان است. روز به روز تعداد سایتهایی که از چت آنلاین در وبسایتشان استفاده میکنند در حال افزایش است و همچنین تعداد شرکتهایی که خدمات چت آنلاین برای سایت و اپلیکیشن ارائه میدهند نیز افزایش یافته است.
بسیاری از کاربران دیگر علاقه چندانی به ارسال تیکت و یا برقراری تماس تلفنی با تیم پشتیبانی سایت ندارند. مهمترین مشکل این شیوههای سنتی برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی سایت، اتلاف وقت است. معمولا کاربران پس از ارسال تیکت باید یک روز منتظر باشند تا به تیکت آنها پاسخ داده شود و یا در برقراری تماس تلفنی گاهاً چندین دقیقه پشت خط منتظر خواهند بود تا کسی به آنها پاسخ دهد. علاوه بر این در صورت برقراری تماس تلفنی، کاربران مجبور هستند هزینه این ارتباط را نیز پرداخت کنند که در صورت طولانی شدن تماس، این هزینه نیز افزایش مییابد.
چت آنلاین کلیه این مشکلات را حل کرده است و کاربران بدون پرداخت هیچ هزینهای و در کمترین زمان میتوانند با تیم پشتیبانی سایت ارتباط برقرار کنند و سوالات خود را از آنها بپرسند. در ادامه تعدادی از مزایای چت آنلاین را بیان میکنیم:
درواقع میتوان چت آنلاین را به عنوان یک شیوه بازاریابی برای وبسایت درنظر گرفت. هیچ شکی نیست که هر سایتی برای یک کسب و کار طراحی شده است و هر کسب و کاری به دنبال جذب مشتری بیشتر است. استفاده از چت آنلاین این فرآیند را تسهیل میکند؛ زیرا ارتباط با مشتریان در سریعترین زمان صورت میپذیرد. هرچه سریعتر و در کمترین زمان ممکن بتوانید جواب مخاطبان را در چت آلاین بدهید، احتمال تبدیل این افراد به مشتری نیز افزایش پیدا میکند.
قطعا نمیتوان شیوههای سنتی پشتیبانی را به صورت شبانهروزی اجرا کرد. شاید برخی از کسب و کارهای بزرگ سرویس پشتیبانی تلفنی شبانهروزی داشته باشند، اما این سرویس برای کسب و کارهای کوچک اصلا مقرون به صرفه نیست. با قرار دادن یک ربات در دل چت آنلاین میتوان این مشکل را حل کرد. سیستمهای چت آنلاین این قابلیت را دارند که بدون نیاز به یک اپراتور، به سوالات پرتکرار کاربران پاسخ دهند.
با استفاده از سرویس چت آنلاین شما میتوانید خیلی سریعتر از سایر روشها، نظرات کاربران را دریافت کنید. اگر کاربران شکایت یا نارضایتی از کسب و کار شما داشتند، به سرعت به این موضوع رسیدگی کنید. چون شکایات نشان میدهند که چه چیزهایی باید در کسب و کار شما بهتر شوند.
شرکتهای داخلی و خارجی گوناگونی در زمینه ارائه سرویس چت آنلاین فعالیت میکنند. در ادامه بهترین سرویسهای ارائه دهنده چت آنلاین را معرفی میکنم و مورد بررسی قرار میدهم، تا شما قبل از مراجعه به این سایتها، بتوانید با دید باز و ذهنیت مناسبی داشته باشید تا راحتتر و بهتر تصمیم گیری و انتخاب کنید.
پلتفرم رایچت یکی از محبوبترین و کاربردیترین ابزارهای چت آنلاین در بین ایرانیان است. رایچت خیلی زود توانست سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد؛ به طوری که بسیاری از کسب و کارهای ایرانی از این ابزار چت آنلاین برای وبسایتهای خود استفاده میکنند.
هدف رایچت کمک به رشد کسب و کارها با ایجاد یک رابطه خوب، به وسیله مکالمه مستقیم و بدون واسطه مشتریان با کسب و کارها است. این سرویس ایرانی به خوبی نیاز و دغدغههای کاربران داخلی را شناخته است و آنها را به صورت مناسبی پوشش میدهد.
پلتفرم رایچت کاملا واکنشگرا طراحی شده است، در نتیجه میتوانید از طریق کامپیوتر شخصی، موبایل و یا تبلت خودتان، در هر کجا که نیاز داشتید از آن استفاده کنید. رایچت دارای سه تعرفه رایگان، حرفهای و تجاری است که کسب و کارها میتوانند متناسب با نیازشان از آن بهرهمند شوند.
ویژگیهای رایچت:
افزونه Crisp Live Chat، از محبوبترین و کاربردیترین افزونههای چت آنلاین در دنیا است. این افزونه برای شما این امکان را فراهم میکند که یک ماژول چت آنلاین را در وب سایت خودتان پیاده سازی کنید. سپس با کمک این ماژول میتوانید ارتباطات و تعاملاتتان را با مشتریانتان تقویت کنید و لیست ایمیلهای دریافتی را ارتقا دهید.
این ابزاردر دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده است که میتوانید برای سایتتان از آن استفاده کنید. ضمنا با توجه به اینکه این سرویس یک ابزار خارجی است، اما از زبان فارسی پشتیبانی میکند و سازگاری مناسبی با آن دارد. امکانات این سرویس تنوع بالایی دارد و بسیار کاربردی است. این موضوع باعث شده است که بسیاری از کسب و کارهای ایرانی از نسخه تجاری آن استفاده کنند.
ویژگیهای کریسپ:
گفتینو یک سرویس ارائه دهنده چت آنلاین ایرانی است. با استفاده از این سرویس گفتگوی زنده میتوانید مستقیما با مشتریان خود صحبت کنید. شما میتوانید از این ابزار پشتیبانی کارآمد، برای توسعه کسب و کارتان استفاده کنید. سرویس گفتینو گزارش کاملی از رفتار کاربران سایتتان، شامل آمار صفحات بازدید شده، موقعیت و دستگاه کاربر و موارد مشابه را جمع آوری میکند. شما در صورت نیاز میتوانید دوباره به آنها مراجعه و از این دادهها برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید.
گفتینو دارای چهار تعرفه گوناگون شامل بسته پایه، بسته استارتاپ، بسته حرفهای و بسته تجاری است. دقت داشته باشید که تعرفه پایه گفتینو همیشه به صورت رایگان قابل استفاده است. در صورت تمایل به دریافت امکانات بیشتر نیازمند پرداخت هزینه خواهد بود. هر کسب و کاری میتواند متناسب با نیازش از این تعرفهها استفاده کند.
ویژگیهای گفتینو:
اولارک یک سرویس چت آنلاین بسیار کاربردی خارجی است. olark امکانات بسیاری را برای کاربرانش فراهم کرده است، این امکانات شامل گزارش لحظه به لحظه، قابلیت سفارشی سازی، ارسال خودکار پیامها و نیز ابزار مدیریت تیم است. ضمنا در این پلتفرم همه چتهای آنلاین صورت گرفته، قابل جستجو و استخراج است. در نتیجه میتوان از اطلاعات بدست آمده برای بهبود استراتژی بازاریابی استفاده کرد.
ویژگیهای اولارک:
ریتین یکی دیگر از ابزارهای چت آنلاین ایرانی است که عملکرد موفقی داشته است. به کمک ریتین میتوانید مشتریان وب سایت خود را بهتر بشناسید. سپس در زمان مناسب بر اساس اطلاعات گردآوری شده، ارتباطی موثر برقرار کنید و سطح رضایتمندی مشتریان را ارتقا دهید. ریتین ۱۴ روز سرویس خود را رایگان در اختیار کاربران میگذارد تا با تجربه چت آنلاین در این سرویس از انتخاب خود مطمئن شوند.
همچنین ریتین با در اختیار قرار دادن یک صندوق دریافت پیام گروهی، امکان پشتیبانی آنلاین با بازدهی بالا را برای کسب و کارها فراهم میسازد. سرویس چت آنلاین ریتین دارای ۶ نوع تعرفه متفاوت است. هر کسب و کاری متناسب با امکاناتی که نیاز دارد و هزینهای که میتواند پرداخت کند، میتواند تعرفه مورد نظرش را انتخاب کند.
ویژگیهای سرویس ریتین: