بازاریابی دیجیتال از طریق استراتژی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی دیگر تبدیل به بخشی از زندگی روزمره‌ی بسیاری از ما شده‌اند. ما از طریق این شبکه‌ها اخبار روز را دنبال می‌کنیم، مطالب مورد علاق‌ی خود را می‌خوانیم و با دوستان خود در ارتباط هستیم. این شبکه‌ها می‌توانند فرصتی خوب برای برندهای تجاری ایجاد نمایند تا نام خود را در ذهن کاربران حک نمایند و با آنها یک رابطه‌ی دوستانه برقرار کنند. از این رو شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک ابزار کارآمد در بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود. جذب مشتری از طریق این شبکه‌ها شاید به مراتب آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از سایر شیوه‌های بازاریابی باشد. 

مدیریت شبکه‌های اجتماعی پروسه‌ای تخصصی است که نیازمند داشتن دانش کافی در ارتباط با آن است. یکی از نکات مهم در پروسه مدیریت شبکه‌های اجتماعی داشتن استراتژی مناسب است. استراتژی شبکه‌های اجتماعی یعنی برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی تمام فعالیت‌ها در آن‌ها. در ادامه چند نکته مهم در رابطه با استراتژی شبکه‌های اجتماعی بیان شده است.

مخاطبان هدف را به خوبی شناسایی کنید

در ابتدا لازم است مخاطبان اصلی کسب و کارتان را شناسایی کنید. برای این کار می‌توانید از صفحات شرکت‌های رقیبتان استفاده کنید و یا در هشتک‌های مرتبط با برندتان به دنبال آن‌ها بگردید. به کمک این روش‌ها می‌توانید افرادی را پیدا کنید که علاقه‌مند به کسب و کار شما هستند. این گونه افراد از آن حهت حائز اهمیت هستند که علاوه بر این‌که باعث افزایش تعداد فالورهای شما می‌شوند، ممکن است تبدیل به مشتریان محصولات شما گردند و برای مسب و کارتان سودآوری به همراه داشته باشند.

مخاطبان را مجاب کنید تا صفحه شما را دنبال کنند

همان‌طور که گفته شد، با داشتن یک استراتژی مناسب شما می‌توانید مخاطبان هدف را به خوبی شناسایی کنید و آن‌ها را جذب نمایید. مهم‌ترین بخش در استراتژی شبکه‌های اجتماعی تولید محتوای جذاب است. زمانی که پست‌های مفید و مرتبط می‌گذارید، کسانی که به صفحه شما می‌آیند در صفحه‌تان می‌گردند و شما را فالو می‌کنند. در صورتی که پست‌های شما چندان جذاب نباشند و یا از روی سایر صفحه‌ها کپی شده باشند، اثر منفی یر روی کسب و کارتان می‌گذارد و با گذشت زمان باعث از دست روفتن فالورهایتان نیز خواهد شد.

تولید محتوا

مخاطبان را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید

در مرحله آخر باید مخاطبانتان را حفظ کنید. یکی از بهترین شیوه‌ها جهت حفظ مشتریان، ارتباط سازنده و پویا با آن‌ها است. احترام به مشتری همیشه و در همه‌جا یک پارامتر مثبت به حساب می‌آید و در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توان از این طریق مخاطبان را علاقه‌مند به پروفایلتان کنید. این مخاطبان قطعاً به مشتریات ثابت شما تبدیل خواهند شد و حتی ممکن است صفحه شما را به دوستانشان هم معرفی کنند و به نوعی به صورت غیرمستقیم برای شما تبلیغ نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *