معرفی چند استارتاپ در حوزه حمل و نقل
مرداد ۱۵, ۱۳۹۷
نقش طراحی گرافیکی در رشد یک برند
مرداد ۱۷, ۱۳۹۷

بهترین زمان جهت باز طراحی وب‌سایت

وب سایت شناسنامه یک برند محسوب می‌شود. بسیاری از افراد برای کسب اطلاعات و مشاهده محصولات یک برند، به وب‌سایت آن شرکت مراجعه می‌کنند. استفاده از یک طراحی زیبا باعث جذب مشتری در نگاه اول می‌شود. لازم است در طراحی وب‌سایت به نیازهای مشتریان توجه ویژه‌ای داشت و فرآیند کار با وب‌سایت برای مخاطبان آسان باشد. توجه به همه این نکات باعث ترغیب مشتری به استفاده از برند شما خواهد شد.

اگر از فناوری‌های قدیمی و از مد رفته در طراحی وب‌سایت استفاده شود، تصویر ذهنی مخاطب از برند شما، صدمه خواهد دید. علاوه بر این محتوای سایت باید پاسخگوی نیازهای بازدیدکننده باشد. توجه به زیبایی‌های بصری نیز عامل دیگری است که باعث حفظ مخاطب می‌شود.

صنعت طراحی وب‌سایت هر روز در حال پیشرفت است و شاهد ایده‌های جدید و خلاقانه در این عرصه هستیم. از طرفی بازطراحی کامل وب‌سایت هزینه‌های بسیاری در بر دارد و منطقی به نظر نمی‌رسد. بنابراین یکی از دغدغه‌های مدیران، به‌روز نگه داشتن وب‌سایتشان است.

به طورکلی یک سایت خوب علاوه بر دارا بودن یک رابط کاربری زیبا، به محتوا و ابزارهای تعاملی مناسب نیازمند است. می‌توان گفت موفقیت یا شکست یک وب‌سایت بیشتر در گرو محتوا آن است. پس می‌توان با تشکیل یک کارگروه مناسب به تحلیل و بررسی وب‌سایت پرداخت و خلاء‌های آن را شناخت و در جهت رفع آن‌ها گام برداشت.

در ادامه قصد داریم فاکتورهای تعیین‌کننده برای باز طراحی یک وب‌سایت را بیان کنیم:

۱- وب‌سایت پاسخگوی نیازهای کاربران نیست:

اگر وب‌سایت شما پاسخگوی نیازهای کاربران نیست، قطعاً باید بهبود یابد. برای این منظور باید نیازهای کاربران را به خوبی بشناسید. سپس به بررسی تمام قسمت‌های سایت بپردازید و اشکالات سایت را به صورت کامل رفع نمایید. کاربران انتظار دارند به آنچه که نیاز دارند به ساده‌ترین شکل ممکن دست پیدا کنند. بنابراین لازم است کلیه مطالب بر اساس نیازهای کاربران طبقه‌بندی شود.

۲- وب‌سایت مشتریان و کاربران هدف را جذب نمی‌کند:

کاربران هدف به آن دسته از کاربرانی گفته می‌شود که به دنبال کالا، خدمات و یا مطالبی هستند که شما در اختیار دارید. وب‌سایت شما باید دارای اطلاعات کافی برای این دسته از کاربران باشد. همچنین وب‌سایت باید به خوبی قادر به هدایت این دسته از کاربران به سمت مطالبی که به دنبال آن هستند باشد. هدفمند بودن مطالب کمک می‌کند این کاربران به دنبال اطلاعات بیشتر در سایت شما بگردند.

۳- منابع وب‌سایتتان به میزان کافی نیست:

یکی از دلایل مهم که کاربر را ترغیب به بازدید مجدد از سایت می‌کند، منابع است. اگر این منابع به اندازه کافی غنی باشند، کاربر تمایل پیدا می‌کند برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه مقالات، مجدداً به سایت شما مراجعه نماید. ارتباط ما بین مطالب موجود در سایت نیز دلیل دیگری است که باعث علاقه‌مندی کاربر به سایت می‌شود.

۴- امتیاز وب‌سایت در تعامل با کاربران پایین است:

کاربران انتظار دارند به سوالات و مشکلاتشان پاسخ داده شود. تعامل مابین مدیران سایت و کاربران باعث ایجاد حس اطمینان در مخاطبان شده و در جذب مشتری بسیار سودمند است. کاربران نسبت به سایت‌هایی که به نظراتشان احترام می‌گذارد رغبت بیشتری نشان می‌دهند.

۵- ظاهر و نمای وب‌سایت قدیمی است:

یک وب‌سایت با ظاهر زیبا باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • بکارگیری آخرین تکنولوژی‌ها
  • استفاده مناسب و بهینه از فضاهای خالی
  • به کارگیری فونت و تایپوگرافی جذاب
  • استفاده از رنگ‌های جذاب در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *