شرکت طراحی سایت آلماتکشرکت طراحی سایت آلماتکشرکت طراحی سایت آلماتکشرکت طراحی سایت آلماتک
  • آلماتک
  • نمونه کار طراحی سایت
  • سئو سایت
  • بلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • صفحه نخست
  • بلاگ
  • گوناگون
  • چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟ صفر تا صد تولید محتوای الکترونیکی

چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟ صفر تا صد تولید محتوای الکترونیکی

مرداد ۱۰, ۱۳۹۷
موضوعات
  • گوناگون
برچسب ها
    تولید محتوا 1

    آیا می‌دانید تولید محتوا چیست؟ و یا مزایای تولید محتوا در فضای مجازی چیست؟ آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا اکثر کسب و کارها به دنبال تولید محتوا برای وبسایت و یا شبکه های اجتماعی خود هستند؟

    به عنوان یک تعریف ساده می‌توان گفت تولید محتوا بستری است که به کمک آن اطلاعات، دانش و تجربه‌ها به کاربران انتقال پیدا می‌کند. محتواهای تولید شده از طریق رسانه‌های مختلف مانند اینترنت، تلوزیون، رادیو، روزنامه، مجله، کتاب و … در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.

    امروزه با افزایش تعداد کاربران اینترنت، توجه به موضوع تولید محتوای الکترونیکی در میان مدیران وبسایت بسیار پررنگ‌تر از گذشته شده است. بسیاری از افراد به دلیل دسترسی آسان و سریع به منابع دیجیتال، روش‌های سنتی تحقیق را کنار گذاشته‌اند و از اینترنت برای جستجو و تحقیق استفاده می‌کنند.

    البته بعضی از مردم عقیده دارند، اطلاعاتی که در فضای اینترنت منتشر می‌شود، چندان قابل استناد نیست. به عقیده این افراد محتوای موجود در اینترنت به بررسی سطحی موضوع می‌‎پردازد و گاهاً با اهداف تجاری به منظور سئو سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل نوشته شده‌اند. از این رو تنها می‌توان از آن در جهت افزایش اطلاعات عمومی استفاده کرد. شاید عقیده این دسته از افراد درست باشد، اما همین اطلاعات عمومی و به‌ظاهر سطحی می‌تواند خوراک میلیون‌ها کاربر فضای مجازی را تأمین کند.

    مقالات پیشنهادی:

    افزایش رتبه گوگل از طریق بهینه سازی سایت

    تولید محتوا سئو شده ، بهترین روش جهت افزایش مخاطبان وب سایت

    توجه به مقوله آموزش در فرآیند تولید محتوا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اساساً هدف اصلی از تولید محتوا آموزش مخاطب است. کاربر زمانی اقدام به تحقیق درباره یک موضوع می‌کند که نیاز به کسب اطلاعات درباره آن موضوع داشته باشد. این آموزش باید تا حد ممکن نیازهای شخص را مرتفع کند. در این رابطه انتخاب موضوع، بسیار مهم است. موضوع مطلب آموزشی تا حد ممکن باید موضوع مورد علاقه طیف وسیعی از کاربران اینترنت باشد. انتخاب این موضوعات گاهی اوقات ممکن است وابسته به زمان باشد؛ مثلاً در زمان برگزاری رویدادی مانند مسابقات جام جهانی فوتبال تولید محتوا با این عنوان می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد.

    هدف اصلی از تولید محتوا آموزش مخاطب است.

     

    افزایش آمار بازدید سایت با استفاده از تولید محتوا مبتنی بر سئو؟

    مسئله‌ای که امروزه بیشتر موردتوجه موتورهای جستجو بوده و روی موضوع سئو بالاترین تأثیر را دارد، موضوع محتوای خوب است. محتوای خوب به معنی محتوایی است که بتواند درحالیکه نیازهای مخاطبان را در مورد موضوع خاصی برطرف می‌کند از نظر سئو نیز در سطح بالایی باشد. بسیاری از سئوکاران معتقدند موتورهای جستجو تنها با تمرکز بر واژه‌های کلیدی است که به یک وب‌سایت رتبه‌ی خوبی می‌دهند. اما مشکل اصلی در بنا نهادن استراتژی محتوا بر ستون واژه‌های کلیدی این است همه‌ی مخاطبان جستجوهای خود را تنها بر اساس کلماتی که شما آن‌ها را به‌عنوان کلیدواژه تعریف کرده‌اید، انجام نمی‌دهند.

    این‌که شما چه واژه‌هایی را به‌عنوان کلمات کلیدی انتخاب کنید موضوعی است که با درک عمیق‌تری که از مخاطبان خود، تخصصتان، برندتان و حوزه‌هایی که در آن فعالیت می‌کنید به دست می‌آورید، حاصل خواهد شد. این یک رویکرد است که بهترین بازاریابان محتوا در آن تبحر دارند و درست همان چیزی است که سطح سئوی شما را نیز بالاتر می‌برد. به همان نسبت که شما محتوای باکیفیت‌تری ارائه می‌کنید، موتورهای جستجو به شما توجه بیشتری نشان داده و رتبه‌ی وب‌سایتتان را بالاتر می‌برند.

    اهمیت تولید محتوا بر افزایش رتبه گوگل و توسعه کسب و کار

    مخاطب فضای مجازی را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم نمود، دسته اول مخاطبانی هستند که با هدف تحقیق درباره یک موضوع خاص به اینترنت مراجعه کرده‌اند و دسته دوم مخاطبانی هستند که وب گردی بخشی کار روزمره آن‌هاست. یکی از هنرهای تولید محتوا سوق دادن این مخاطبان به سمت مطالب جذاب برای آن‌هاست. قطعاً اگر بتوانیم مطالب مورد علاقه این مخاطبان را پیدا کنیم و در مقابل آن‌ها قرار دهیم، می‌توانیم این افراد را بیشتر در فضای سایت نگهداریم و همچنین آن‌ها را به صورت مهندسی شده به سمت مطالب دیگری بکشانیم که برای آن‌ها جذاب است.

    اگر شما در استراتژی محتوا تمرکزتان را روی یک سری واژه‌ی خاص گذاشته و تنها برای آن‌ها محتوا تولید کنید، در این صورت محدود به یک سری کلمات خاص می‌شوید و کیفیت محتوای سایت به شدت نزول خواهد کرد. یک استراتژی محتوا برنامه‌ی جامعی است که سؤالات زیر را به‌طور کامل پاسخ می‌دهد:

    • مخاطبان ما چه کسانی هستند؟
    • منظور آن‌ها چیست و به چه چیزهایی نیاز دارند؟
    • چه محتوایی می‌تواند آن‌ها را از مخاطب به مشتری تبدیل کند؟
    • آن‌ها بیشتر در چه محیط‌هایی مکالمه دارند؟ (آنلاین یا آفلاین)
    • برند ما چه تجربه منحصربه‌فردی را می‌تواند به آن‌ها ارائه کند؟
    • ما چگونه می‌توانیم تجربیات خود را با نیاز مشتریان هماهنگ کنیم؟

    تولید محتوا 2

     

    چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟

    اگر شما قصد تولید محتوا برای وب سایتتان دارید، لازم است اطلاعات کافی درباره مفاهیم تولید محتوا در فضای مجازی داشته باشید. داشتن این اطلاعات باعث می‌شود که مخاطبان فضای مجازی و نیازهای آن‌ها را بهتر بشناسید و محتوای سایت را متناسب با نیازهای آن‌ها تنظیم کنید. با این وجود بسیاری از افرادی که به تازگی تولید محتوا را شروع نموده‌اند می‌گویند: ما همه چیزهایی را که می‌خواهیم بنویسیم را خیلی خوب می‌دانیم اما زمانی که شروع به نوشتن می‌کنیم نمی‌دانیم تولید محتوا را از کجا شروع نماییم!

    تولید محتوای کیفیت باعث می‌شود رتبه گوگل سایت سایت شما بهبود یابد و سایت شما بیشتر دیده شود. برای این منظور لازم است شناخت کافی از بخش‌های مختلف تولید محتوا داشته باشد. فرآیند تولید محتوا دارای سه بخش تحقیق، جمع‌آوری اطلاعات و نوشتن است که در ادامه به شرح آن‌ها پرداخته‌ایم.

    تحقیق درباره موضوعات مختلف:

    تحقیق به معنای مجموعه مطالعاتی است که در راستای شناخت مفهوم یک موضوع انجام می‌شود. قطعاً پیش از شروع فرآیند تحقیق باید کلیت موضوع مدنظرمان مشخص باشد. مثلاً مشخص باشد که می‌خواهیم بر روی فناوری تحقیق کنیم یا بر روی ورزش و یا …  . پس از آن باید به دنبال موضوعات جدید و کاربرپسند بگردیم. در پروسه انجام تحقیق باید به این سوالات پاسخ داد:

    • آیا موضوع مورد مطالعه جدید است؟
    • آیا این موضوع برای مخاطبان جذاب است؟
    • این موضوع چه نیازهایی از مخاطبان را بر طرف می‌کند و آیا این نیازها، نیازهای اصلی آن‌هاست؟
    • چند درصد از جامعه می‌توانند مخاطب این موضوع باشند؟

    تولید محتوا

    استفاده از کلمات کلیدی در محتوای وب سایت ، یکی از روش های مناسب برای سئو سایت به شمار می‌رود. در صورتی که انتخاب این کلمات کلیدی به درستی انجام شود، آمار بازدید از سایت به شدت افزایش می‌یابد. یکی از مراحل پروسه تحقیق، پیدا کردن این کلمات کلیدی است. بهتر است لیستی از این کلمات که مرتبط با موضوع سایتتان می‌باشد تهیه کنید. برای این منظور می‌توان از ابزارهای مختلفی که در فضای اینترنت وجود دارند، استفاده کنید.

    یکی از بهترین شیوه‌های تحقیق، مراجعه به مقالات معتبری است که توسط اشخاص شناخته شده در سایت‌های مختلف به چاپ رسیده‌اند. مطالعه این مقالات باعث می‌شود هم دانش شخصی خودتان افزایش یابد و هم مطالب مشابهی که در سایر سایت‌ها درباره موضوعات مدنظرتان چاپ شده است، پیدا کنید تا از عدم تکراری بودن موضوع اطمینان حاصل نمایید. علاوه بر این، از این طریق می‌توانید کاستی‌های محتوای سایر سایت‌ها را نیز پیدا کرده و در محتوای سایت خود این کاستی‌ها را رفع نمایید.

    جمع‌آوری اطلاعات:

    در طی فرآیند جمع‌آوری اطلاعات لازم است مجموعه‌ای از اطلاعات موجود در اینترنت به صورت طبقه‌بندی شده ذخیره شود. در این راستا استفاده از منابع لاتین می‌تواند اطلاعات مناسب و به‌روزی به شما بدهد. یقیناً مطالب چاپ شده در سایت های لاتین بسیار گسترده‌تر از مطالب فارسی است. به عنوان شخصی که قصد دارید یک مطلب جامع و جذاب برای کاربران سایتتان بنویسید، شاید لازم باشد به منابع کاغذی نیز مراجعه کنید و از مطالب موجود در این کتب جهت استخراج اطلاعات استفاده کنید.

    توجه داشته باشید که به موضوع اصلی به صورت سطحی نپردازید. سعی کنید تا می‌شود تمامی مطالبی که درباره موضوع مدنظرات در اینترنت یافت می‌شود را پیدا کرده و آن‌ها را مطالعه کنید. عمق مطلب نشانگر واقف بودن نویسنده بر مطلب است و می‌تواند خواننده را جذب کند.

    نوشتن:

    در فرآیند نوشتن باید مجموعه‌ای از اطلاعات مفید در اختیار کاربران قرار گیرد. هنر نویسنده خلاصه کردن کلیه مطالب جمع‌آوری شده در قالب یک محتوای مفید و مختصر است. لازم است مخاطب را فردی کم حوصله فرض کرد که به دنبال بیشترین اطلاعات در کمترین زمان است. برخی از مخاطبان وقتی که با یک متن طولانی روبه‌رو می‌شوند، از مطالعه آن خودداری می‌کنند. باید دید چگونه می‌توان مخاطب را مجاب به خواندن مطلب کرد. استفاده از عکس و کلیپ‌های جذاب در میان متن می‌تواند یکی از این روش‌ها باشد، همچنین در برخی از موارد می‌توان به جای نوشتن متن از صوت استفاده کرد. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند اطلاعات مدنظرشان را از طرق دیگری غیر از خواندن به دست آورند.

    تولید محتوا

    از بیان تیتروار مطالب جداً خودداری کنید. مطالب را تفسیر کنید. در نوشتن، سبک خودتان را داشته باشید، اصطلاحاً مطالب را با قلم خودتان بنویسید. کلیه نکات نگارشی را فرا بگیرید و در متنی که می‌نویسید، رعایت کنید. یکی دیگر از نکاتی که در تولید محتوا بسیار مهم است، عنوان مطلب است. درواقع می‌توان گفت سخت‌ترین مرحله در تولید محتوا می‌تواند انتخاب عنوان مناسب باشد.

    عنوان مطلب پنج برابر مهم‌تر از محتوای مطلب است

    در یک محتوا بهترین حالت این است که روی یک کلمه کلیدی کار شود. هر چه تعداد کلمات تیتر کمتر باشد بهتر است؛ زیرا ارزش وزن کلمات بیشتر می شود. همچنین طبق تحقیقات به دست آمده معمولا کاربران تیترهایی را می‌خوانند که کلمات کمتری دارند. بسیاری از افراد به این نکته توجه نمی‌کنند و یک عنوان کلی و تکراری برای مطلب خود انتخاب می‌کنند. این افراد بسیاری از مخاطبان خود را از دست خواهند داد. عنوان مطلب باید به قدری جذاب باشد که مخاطب را شگفت‌زده کند.

    اشتراک گذاری

    موضوعات مرتبط

    خدمات طراحی سایت

    خدمات طراحی سایت

    فروردین ۱۷, ۱۳۹۸

    خدمات طراحی سایت حرفه ای برای انواع کسب و کارها


    اطلاعات بیشتر
    انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت تهران

    انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت تهران

    اسفند ۲۱, ۱۳۹۷

    راهنمای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت تهران


    اطلاعات بیشتر
    فروشگاه اینترنتی
    دی ۱, ۱۳۹۷

    تفاوت فروشگاه آنلاین E-Commerce و Market Place


    اطلاعات بیشتر

    پاسخی بگذارید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو کنید

    دسته بندی محتوایی

    • اخبار
    • تکنولوژی
    • دیجیتال مارکتینگ
    • سئو
    • طراحی سایت
    • گوناگون

    برچسب ها

    • E-Commerece
    • Market Place
    • search box
    • seo
    • smarty
    • آیفون
    • ابزارهای گوگل
    • ابلیکیشن مبایلی
    • اپلیکیشن
    • اپلیکیشن موبایلی
    • استارت آپ
    • استارت‌آپ
    • استراتژی محتوا
    • اسمارتی

    شرکت طراحی سایت آلماتک

    شرکت طراحی سایت آلماتک انواع طراحی وب سایت در زمینه‌های گوناگون مانند طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت خلاقانه را انجام می دهد و مفتخر است که عنوان بهترین شرکت طراحی سایت تهران را از مشتریان خود دریافت نموده است.

    شرکت طراحی سایت آلماتک

    گروه نرم افزاری آلماتک

    گروه نرم افزاری آلماتک متعهد به ایجاد بالاترین کیفیت در روند تولید کارهای خود می‌باشد.

    برای انواع پروژه‌های طراحی سایت ، طراحی وب سایت فروشگاهی ، ساخت وب سایت خلاقانه و همه محصولاتی که در آلماتک انجام می‌دهیم انرژی و دقت فوق‌العاده‌ای صرف می‌کنیم.

    دسته بندی خدمات طراحی سایت

    را‌ه‌های ارتباطی

    آدرس: تهران، ستارخان، خیابان شادمهر، پلاک 195، واحد یک

    تلفن: ۰۲۱۶۶۰۹۰۱۹۰

    موبایل: ۰۹۱۲۸۱۳۹۰۶۰ / ۰۹۱۲۹۰۵۲۱۱۰

    ایمیل: info[@]almaatech.ir

    با گروه نرم افزاری آلماتک بیشتر آشنا شوید

    پیوندهای مفید

    • طراحی وب سایت حرفه ای
    • طراحی سایت فروشگاهی
    • بهینه سازی و سئو سایت
    • لیست امکانات طراحی سایت
    • برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل
    logo-samandehi