عنوان مطلب، پنج برابر مهم‌تر از محتوای مطلب است
شهریور ۱۷, ۱۳۹۷
چگونه در ابتدای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین، مشتری جذب کنیم؟
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷

تولید محتوای مبتنی بر سئو، بهترین روش جهت افزایش مخاطبان وب‌سایت

امروزه سئو یکی از مهم‌ترین موضوعات در بازاریابی مبتنی بر محتوا به شمار می‌رود. به زبان ساده، منظور از سئو، تکنیک‌هایی است که باعث می‌شود رتبه سایت در برخی از واژه‌های کلیدی ارتقاء یابد. کاملاً واضح است که وب‌سایتی که از نظر تعداد مخاطب در رتبه قابل‌قبولی قرار دارد، با رشد بالایی در فروش محصولاتش مواجه خواهد شد. تولید محتوای خوب مسئله‌ای است که امروزه مورد توجه موتورهای جستجو قرار دارد و بر روی سئو به شدت تأثیرگذار است. به طورکلی می‌توان گفت که محتوای خوب، محتوایی است که علاوه بر اینکه نیازهای مخاطبان را برطرف می‌کند از نظر سئو نیز در سطح خوبی قرار داشته باشد.

مقوله کلمات کلیدی عامل اصلی در رتبه‌بندی وب‌سایت توسط موتورهای جستجو به شمار می‌رود. نکته‌ای که در این راستا باید به آن توجه نمود این است که همه مخاطبان از کلمات کلیدی مشابه برای جست و جوی یک مطلب استفاده نمی‌کنند. این پراکندگی کلمات کلیدیِ مورد استفاده توسط کاربران، انتخاب کلمات کلیدی اصلی برای یک محتوا را دشوار می‌کند.
انتخاب واژه‌های کلیدی به عوامل متعددی بستگی دارد. مهم‌ترین عامل، شناخت درست و کامل از مخاطب است. استراتژی تولید محتوا با تمرکز بر مخاطب باعث می‌شود خوانندگانِ هدف به درستی شناسایی شوند. این یک رویکرد است که بهترین بازاریابان تولید محتوا در آن تبحر دارند و باعث افزایش سطح سئو شما خواهد شد.
کلیدواژه‌هایی که بر اساس این تئوری تعیین می‌گردند، کلید واژه‌هایی‌اند که برای مخاطبان ارزشمند هستند. این کلیدواژه‌ها با درک عمیق بر موضوع برند تعیین می‌شوند.

نتیجه اتصال دو عامل درک عمیق از موضوع و توجه به نیازهای کاربران، تولید محتوای مناسب و کاربرپسند است. انتخاب کلید واژه‌های اصلی مطلب نیز باید از همین نقطه اشتراک انجام شود. چنین کلید واژه‌ای که بر اساس نیازهای کاربران انتخاب شده است، مورد اقبال به مراتب بیشتری نسبت کلیدواژه‌ای که بر اساس دیدگاه شخصی نویسنده انتخاب شده است، قرار خواهد گرفت.

عنوان مطلب تأثیر مستقیمی بر روی انتخاب کلمات کلیدی دارد. برای اینکه بهترین کلید واژه‌های موجود را انتخاب کنید، در ابتدا فهرستی از عناوین مختلف با توجه به رویکردی که در بالا درباره آن صحبت شد تهیه کنید؛ سپس بهترین کلید واژه‌های موجود در محتوا را استخراج کنید. برای انتخاب این کلید واژه‌ها می‌توانید از سایت‌های زیر کمک بگیرید:

www.moz.com
این یک وب‌سایت عالی برای کشف کلمات کلیدی متناسب با اهداف شما است. این سایت به شکل گسترده‌ای به کلیدواژه‌های انتخابی شما نگاه می‌کند و می‌تواند پیشنهادهای خیلی خوب و مرتبطی برای واژه‌های کلیدی مورد استفاده در محتوا به شما ارائه کند.
www.keywordtool.io
این مورد نیز یکی از عالی‌ترین ابزارها برای یافتن بهترین و پر جستجوترین کلیدواژه‌ها در حوزه‌ای است که شما می‌خواهید در آن فعالیت کرده و به تولید محتوا بپردازید. همچنین بعد از جستجو یک لیست بلندبالا از کلیدواژه‌های مرتبط به شما ارائه می‌کند.
 www.ubersuggest.io
در صورتکه یکی از واژه‌های کلیدی مور نظر خود را در این سایت وارد کنید مجموعه‌ای از کلمات کلیدی مرتبط و پربازدید با موضوع مورد نظر شما به ترتیب حروف الفبا برایتان نمایش داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *