با پیشرفت تکنولوژی و استقبال مردم از کسب و کارهای اینترنتی، امروزه کمتر کسی منکر اهمیت طراحی وب سایت در پیشبرد اهداف یک کسب و کار است. در حقیقت باید گفت که تمام کسانی که به اهمیت این موضوع پی بردهاند، به دنبال راهی جهت توسعه کسب و کار خود ار طریق فضای وب هستند. بهرحال باید به این نکته توجه داشت که راهاندازی وب سایت تنها اولین گام در توسعه کسب و کار در فضای اینترنت به شمار میرود. گام بعدی تولید محتوا با رعایت کلیه نکات سئو به منظور افزایش رتبه گوگل سایت و درنتیجه افزایش تعداد بازدیدکنندگان از سایت است. در نهایت این فرآیند منجر به افزایش فروش محصولات شرکت خواهد شد.
اغلب مدیرانی که در پی راه اندازی وب سایت برای کسب و کارشان هستند به جلوه های بصری، طراحی گرافیکی و زیبایی سایت اهمیت ویژهای میدهند و حاضرند برای دستیابی به آنچه در ذهن دارند، بعضاً هزینههای هنگفتی بپردازند، اما چندان به تولید محتوا برای وب سایتشان و مطالبی که در وبسایت خود منتشر میکنند اهمیت نمیدهند.
موتورهای جستجو، سایت ها را بر اساس زیباییهای بصریشان رتبهبندی نمیکنند. هرچند این زیبایی میتواند در جذب مخاطب تأثیرگذار باشد، اما تولید محتوا نقش بسیار مهمتری در این مقوله ایفا میکند. تولید محتوا به عنوان مهمترین ابزار در بالابردن رتبه وب سایت و افزایش تعداد بازدیدکنندگان از سایت محسوب میشود.
به طور کلی میتوان مخاطبان یک وب سایت را به دو گروه تقسیم کرد. دسته اول مخاطبانی هستند که با قصد استفاده از خدمات ارائه شده در وبسایت، به آن مراجعه میکنند. به این گروه از مخاطبان، مشتری گفته میشود. دسته دوم مخاطبانی هستند که تنها به قصد بازدید و کسب اطلاعات به وبسایت مراجعه میکنند. به این گروه از مخاطبان، بازدیدکننده گفته میشود. خوراک این افراد، محتوای وبسایت است. یکی از اهداف تولید محتوا تبدیل این مخاطبان به مشتری است.
حضور این دسته از مخاطبان حتی اگر به مشتری تبدیل نشوند، باعث افزایش آمار و رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد شد. این نیز خود به صورت غیرمستقیم در سودآوری کسب و کار تأثیر مثبت دارد و به نوعی میتواند باعث افزایش تصاعدی مشتریان گردد.