هر کسب و کاری برای بیشتر دیده شدن در اینترنت و جذب بازدیدکنندگان و مشتریان هدفمند نیازمند سئو و بهینه سازی است. استخدام یا همکاری با سئو کار حرفه ای و تشکیل گروهی متشکل از کارشناس سئو با تجربه باعث پیشرفت سریع تر کسب و کار و در نتیجه افزایش رتبه در گوگل میشود.
در ادامه برخی ویژگی ها که برای انتخاب سئو کار حرفه ای باید در نظر گرفت را بیان می کنیم تا بتوانید بهترین متخصص سئو را برای بهینه سازی وب سایت انتخاب نمایید.
قبل از این که یک سئو کار برای ارتقا رتبه یک سایت اقدام کند، باید آگاهی کامل از قوانین گوگل داشته باشد و دقیقاً هدف نهایی را در نظر داشته باشد. سئو چیزی نیست که با آزمون و خطا بتوان آن را انجام داد. در صورت عدم آگاهی از تکنیکهای سئو و قوانین موتورهای جستجو سئو کار هم وقت خود را هدر می دهد و هم پول مشتری را.
امروزه می توان گفت سئو یک هنر است و متخصص سئو یک هنرمند! موتور جستجوی گوگل سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ بار الگوریتم رتبه بندی سایت ها را تغییر می دهد. یک متخصص سئو باید مرتب اطلاعات خود را بروز نگه دارد و این زمان را برای بروزرسانی اطلاعات خود در نظر بگیرد.
در صورتی که سئو کار خدمات خود را بر اساس الگوریتم ها و قوانین قدیمی گوگل و موتور های جستجوی دیگر انجام دهد، نه تنها نتیجه مثبت نخواهد گرفت، بلکه ممکن است درگیر پنالتی های گوگل هم شود و رتبه فعلی سایت را هم از بین ببرد.
یکی از مهم ترین فاکتور ها برای تشخیص سئو کار حرفه ای این است که باید این فرد بسیار به روز باشد و مطالب روز را همیشه بداند. در این علم همه چیز در حال تغییر است، پس هوشیار بودن سئو کار میتواند بسیار مهم باشد تا جایی که میتوان گفت مهم ترین بخش در بهینه سازی سایت، شناخت بروزترین روش ها و متدها در سئو است.
حال سوال اینجاست چگونه متوجه شویم یک فرد به روز است یا واقعا با هوشیاری عمل میکند؟ بهترین روش خود مطالب سایت است. وقتی شما مطالب سایت را مطالعه میکنید متوجه میشوید که این فرد چقدر با این علم آشنا است و آیا حرفی برای گفتن دارد؟ تا چه اندازه در نظرات میتواند پاسخ گو باشد و تا چه اندازه مطالب بسیار مهمی را در اختیار شما قرار میدهد؟
پس سعی کنید حتما چند مورد به صورت اتفاقی از مطالب آن سایت را مطالعه کنید. باور کنید خیلی از مشتریان از مطالب سایت بوده اند تا از کلمات کلیدی، پس میتوان گفت مطالب یا محتوا حرفه ای میتواند یک از عوامل مهم به شمار آید.
از موارد لازم برای یک متخصص سئو تسلط کامل بر کدهای html و زبانهای مورد استفاده برای طراحی سایت است. یک متخصص سئو باید بتواند تکنیکهای گوگل را در طراحی سایت پیاده سازی کند و کد ها را مطابق با تکنیک های سئو اصلاح کند.
مهم ترین نمونه کار برای بهینه سازی سایت خود سایت است که میتواند فاکتور خوبی باشد. اگر با این جملات بر خورد کردید کمی تامل کنید. ما برای کلمه کلیدی هدف کار نکرده ایم، ما لینک سازی انجام نداده ایم، ما تازه سایت را تاسیس کرده ایم و … البته اگر واقعا تازه تاسیس هستند درست است و خیلی از موارد دیگر.
هیچ کس از رتبه گرفتن در کلمات کلیدی خاص بدش نمی آید، پس این حرف ها میتواند درست نباشد. البته صد در صد نیست،
اگر در کلمات کلیدی رتبه ندارند و تازه کار هستند در عنوان مطالب ببینید رتبه دارند یا خیر. میتوان گفت این مورد یکی از فاکتورها برای شناخت متخصص موفق در سئو است زیرا سایتی که چند سال است فعالیت میکند و رتبه نمیگیرد میتواند قابل بخث باشد.
البته یادتان باشد فقط روی این مورد تکیه نکنید، چرا که صرفا سایتی که رتبه دارد بهترین نیست و باید تمام نکات را در کنار یکدیگر قرار داد تا بتوان بهترین تصمیم را گرفت.
همچنین بررسی نمونه کارهای طراحی سایت و نظرات مشتریان می تواند در انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت تهران و در نتیجه سپردن پروژه سئو به آن، مفید باشد.
طبق آخرین تغییرات الگوریتم گوگل سایت هایی که لینک بیلدینگ را به صورت غیر اصولی انجام می دهند، مشمول پنالتی های گوگل خواهند شد. در صورتی که سئو کار از تعداد بک لینک زیاد و بیکیفیت استفاده کند، شما در مدت کوتاهی به نتیجه می رسید اما در صورتی که گوگل سایت شما را به عنوان اسپمر شناسایی کند و مشمول جریمه گوگل شوید نه تنها رتبه خود را از دست خواهید داد، بلکه برای خارج شدن از لیست سایتهای اسپمر گوگل دچار مشکل خواهید شد.
در این مورد تشخیص کمی برای یک فرد که اطلاعات فنی ندارد کمی سخت است، اما شما با بررسی گزارش سایت الکسا از سایتهای نمونه کار متخصص سئو می توانید سایتهایی که به آن سایت لینک داده اند را ببینید و اطمینان حاصل کنید که برای ارتقا رتبه آن سایت از لینک بیلدینگ غیر اصولی استفاده نشده است.
برای اطلاعات بیشتر مقاله یک روش مفید برای لینک سازی داخلی را مطالعه نمایید.
سئو فرایند پیچیده و بلند مدتی است و یک سئو کار حرفه ای کار شما را با قیمت پایین نمیپذیرد. در صورتی که به شما پیشنهاد قیمت پایین برای انجام پروژه سئو سایت را دادند، بررسیهای خود را دقیقتر کنید. فرایند پیادهسازی سئو بسیار زمان بر است و سئو کار باید حداقل دو تا سه ماه سایت شما را زیر نظر داشته باشد تا به نتیجه مطلوب دست یابد.
فرایند و روند تکنیک ها باید به صورت بلند مدت انجام شود و اگر در کلمات کلیدی که رقابت مناسبی دارند حرف از یک و دو ماه به میدان آمد باید بیشتر تامل کنید و دلیل این زمان کم را جویا شوید، زیرا جایگاهی که به آسانی به دست بیاید به آسانی هم از بین میرود. یکی از دغدغههای همه دوستان همین است، باقی ماندن در صفحه اول گوگل، پس همه چیز سرعت نیست و اصولی بودن کار زمانبر است.
اگر میخواهید به صورت اصولی روی سایت شما کار شود، زمانبر است و باید صبور باشید و نتایج را به مرور زمان لمس کنید و یادتان باشد اگر کم هزینه کنید و نتیجه نگرید باید دوباره هزینه کنید.
اگر به کسی اطمینان دارید و میدانید کاردان و با تجربه است سعی کنید به اندازه واقعی نه قیمت های غیر منطقی هزینه کنید و بدانید بخشی از همین هزینه برای خود سایت خرج میشود و باید برای قدرت دامنه به صورت اصولی هزینه کرد. البته هزینه فقط مکمل است و ده درصد کار است، اما همینها کنار هم میتواند نتیجه قابل قبولی برای سایت داشته باشد.
از دیگر ویژگی های یک سئوکار حرفه ای میتوان به نحوه انتخاب کلمات کلیدی اشاره کرد، سئو کار خوب شخصی است که وابسته به تعداد محدودی کلمات کلیدی نیست و با انجام فعالیتهای مناسب در داخل سایت باعث میشود که یک سایت در کلمات کلیدی مختلف و معتبر در زمینه کاری خود رتبه خوبی را کسب کند، به نحوی که آن سایت در ازای سرچ کلماتی که مخاطب هدف را به سمت آن هدایت می کند موفق است و نهایتا باعث افزایش بازدید هدفمند سایت شود.
یک متخصص سئو هیچگاه کسب رتبه یک صفحه اول را تضمین نمیکند . هیچ راهی غیر از روشهای طبیعی برای ارتقا رتبه یک سایت وجود ندارد. مگر اینکه پشت پیشنهاد سئو استفاده از لینک بیلدینگ غیر اصولی مخفی شده باشد.
در صورتی که اطلاعات کامل از روند اجرای پروژه خود از سئو کار دریافت نمیکنید، به اجرای صحیح سئو در سایت خود شک کنید. یک متخصص سئو شما را در جریان تغییراتی که برای ارتقا سایت برای شما اعمال شده است قرار می دهد.