راههای مختلفی برای فروش انواع محصولات در سطح اینترنت وجود دارد. ایجاد کانال در تلگرام، صفحات ویژه کسب و کار در اینستاگرام و طراحی سایت فروشگاهی برخی از این روشها است. سوالی که شاید برایتان پیش بیاید این است که استفاده از کدام روش مناسبتر است و شما را سریعتر به مقصد میرساند.
حقیقت این است که در هر کدام از این روشها کسب و کارهایی وجود دارند که توانستهاند فروش خوبی داشته باشند و به موفقیت برسند. بنابراین یک نسخه یکسان نمیتوان برای همه ارائه داد و با توجه به شرایط و اهداف هر کسب و کاری میتواند متفاوت باشد.
نکته مهمی که اینجا وجود دارد اطمینان از پایداری روش انتخابی و در نظر گرفتن برنامه بلند مدت برای آن است. شاید روزی تلگرام، اینستاگرام یا بسیاری از شبکههای اجتماعی به فعالیت خود ادامه ندهند یا جای خود را به رسانههای جدید و قویتر با ایدههای خلاقانهتر بدهند. برای مثال روزی فیسبوک در صدر فعالیت کاربران اینترنت بود، ولی امروز اینستاگرام جای آن را گرفته است.
به همین دلیل پیشنهاد من این است که روی طراحی فروشگاه اینترنتی سرمایهگذاری کنید و از ابزارهای دیگر برای بازاریابی دیجیتال، برندینگ، جذب مخاطبان جدید و … استفاده نمایید.
برای طراحی سایت فروشگاهی راههای مختلفی وجود دارد که در ادامه به صورت کوتاه بیان میشود.
با استفاده از سایت سازهایی مانند پورتال و سی فایو می توانید بدون نیاز به دانش فنی و برنامه نویسی، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را انجام دهید.
فروشگاه سازهای رایگانی مانند پرستاشاپ و اپن کارت یا افزونههای فروشگاهی مانند ووکامرس (برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس) این امکان را در اختیار شما قرار میدهند که به سادگی طراحی وب سایت فروشگاهی را انجام دهید.
شاید سخت ترین قسمت این روش برای افزادی که هیچ گونه اطلاعاتی از وب ندارند ثبت دامین، خرید هاست و نصب فروشگاه ساز بر روی آن باشد که با یک جستجوی ساده میتوان تمام موارد را آموخت.
معمولا ارائه دهندگان فضای میزبانی وب امکان ثبت انواع دامنه فراهم نموده و همچنین نصب فروشگاه ساز را به صورت رایگان برای شما انجام می دهند و شما صرفا برای خرید هاست و دامین مورد نظر باید هزینه پرداخت کنید.
از دیگر راههای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی حرفه ای مراجعه به یک شرکت طراحی سایت معتبر است. شرکت های طراحی سایت انواع خدمات در زمینه طراحی وب سایت، طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی و سئو سایت را انجام میدهند.
هر کدام از روشها می تواند مزایا و معایب خود را داشته باشد و انتخاب مناسبترین روش به روال کاری، تنوع محصولات و در نهایت برنامه بلند مدت شما بستگی دارد.
برای مثال اگر شما صرفا تولیدکننده یک نوع ظرف غذا یا دمنوش گیاهی هستید به سادگی می توانید با استفاده از پرستاشاپ یا ووکامرس، طراحی وب سایت فروشگاهی خود را انجام دهید.
در مورد طراحی وب سایت فروشگاهی اختصاصی نیز بهترین مثال دیجی کالا است. اگر شما به امکانات خیلی خاص نیاز دارید، مانند چندفروشندگی یا تنوع محصولات بسیار بالایی دارید و مواردی از این قبیل، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به صورت اختصاصی میتواند انتخاب مناسبی باشد. البته بحث قیمت طراحی سایت در این روش نسبت به بقیه روشها بالاتر است و از طرفی پشتیبانی و امکان توسعه بیشتری نیز دارد.
شرکت طراحی سایت آلماتک، طراحی سایت فروشگاهی را به همراه اپلیکیشن موبایل به صورت کاملا حرفهای و با استفاده از فریمورک اختصاصی که از پایه توسط برنامه نویسان ایرانی نوشته شده است انجام میدهد.
برای نمونه طراحی وب سایت فروشگاهی بوک روم از نمونه کارهای گروه نرمافزاری آلماتک است که به صورت اختصاصی و با استفاده از فروشگاه ساز حجره راه اندازی شده است.
به صورت بسیار کوتاه و مفید مراحل طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی شامل موارد زیر میشود:
مشاوره و راهنمایی از طریق برگزاری جلسات حضوری
تحلیل و شناخت دقیق نیازمندیهای کسب و کار
طراحی بصری به صورت وایرفریم و سپس طراحی گرافیکی سایت با استفاده از فتوشاپ
برنامه نویسی و تبدیل طرح گرافیکی به کدهای html و css و …
بررسی و تستهای مختلف از سایت
ارائه آموزشهای لازم مانند کار با پنل مدیریت، نحوه ورود محتوا و …
تعیین استراتژی تولید محتوا و نکات مرتبط با سئو سایت
پشتیبانی و توسعه سایت فروشگاهی
قیمت طراحی سایت اختصاصی به مسائل زیادی بستگی دارد و پیشنهاد میشود تا جهت بررسی دقیق با گروه نرمافزاری آلماتک تماس بگیرید تا به صورت کامل شما را راهنمایی نماییم.
لیست امکانات طراحی وب سایت فروشگاهی شامل موارد زیر میشود: