شرکت طراحی سایت آلماتکشرکت طراحی سایت آلماتکشرکت طراحی سایت آلماتکشرکت طراحی سایت آلماتک
  • آلماتک
  • نمونه کار طراحی سایت
  • سئو سایت
  • بلاگ
  • فروشگاه
  • درباره ما
  • تماس با ما
0
  • صفحه نخست
  • بلاگ
  • طراحی سایت
  • طراحی سایت فروشگاهی یا اینستاگرام؟

طراحی سایت فروشگاهی یا اینستاگرام؟

مرداد ۲۶, ۱۴۰۰
موضوعات
  • طراحی سایت
برچسب ها

    امروزه اینترنت فضایی را برای کسب و کارهای مختلف ایجاد کرده است که می‌توانند با استفاده درست از آن درآمد زیادی کسب کنند. یکی از سوالاتی که افراد قبل از راه اندازی کسب و کارشان مطرح می‌کنند، این است که برای کسب و کار من طراحی سایت مناسب‌تر است یا استفاده از اینستاگرام. هر دو روش مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و در صورت انتخاب درست بین آنها می‌توانید به خوبی به اهدافتان برسید.

    ما در بلاگ آلماتک به صورت مجزا درباره راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام و همچنین طراحی سایت فروشگاهی مطالبی را برای شما نوشته‌ایم که می‌تواند بسیار مفید باشند. در این مقاله قصد داریم به صورت کلی به راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام و راه اندازی کسب و کار از طریق طراحی سایت بپردازیم. مطالب ارائه شده در این مقاله قابل استفاده برای هر نوع کسب و کاری نظیر فروشگاه اینترنتی ، شرکت های ارائه دهنده خدمات ، کسب و کارهای کوچک خانگی و … می‌باشد.

    در سال‌های اخیر استفاده مردم از شبکه های اجتماعی به شدت افزایش پیدا کرده است. بسیاری از مردم در طول شبانه‌روز، مدت زمان زیادی را به استفاده از این شبکه‌ها اختصاص می‌دهند. این مساله نشان دهنده پتانسیل بالای شبکه های اجتماعی برای اهداف تجاری است. در ایران پرطرفدارترین شبکه اجتماعی اینستاگرام است. افراد زیادی در اینستاگرام توانسته‌ند به درآمد بسیار بالایی برسند، همچنین بسیاری از کسب و کارهای بزرگ، فعالیت خود را از اینستاگرام شروع کرده‌اند.

    طراحی سایت و به خصوص طراحی سایت فروشگاهی نیز طی چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. بسیاری از کسب و کارهای سنتی شعبه آنلاین کسب و کارشان را راه اندازی کرده‌اند و فروش آنها افزایش چشمگیری داشته است. تا چند سال آینده، ورود به فضای آنلاین انکارناپذیر خواهد بود و کسب و کارهایی در این راه موفق خواهند شد که اطلاعات کافی درباره این فضا داشته باشند.

    راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی

    کسب درآمد از اینستاگرام به دو صورت انجام می‌شود؛ درآمد از طریق تبلیغات و درآمد از طریق فروش.تعداد پیچ‌هایی که از طریق تبلیغات کسب درآمد می‌کنند بسیار زیاد هستند. این پیج ها معمولا با تولید محتوای مناسب، تعداد فالور پیج خود را افزایش می‌دهند. بنابراین در این شیوه از درآمدزایی از اینستاگرام ، تولید محتوا بسیار اهمیت دارد.

    اما بخش دیگری از پیج‌ها با فروش محصول یا ارائه خدمات اقدام به درآمدزایی از اینستاگرام می‌کنند. کسب و کارهایی که اینستاگرام را به عنوان محل ارائه محصولاتشان انتخاب کرده‌اند، معمولا کسب و کارهای کوچک یا کسب و کارهایی هستند که در ابتدای شروع فعالیتشان هستند.

    مزایای استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار

    استفاده رایگان از اینستاگرام

    اینستاگرام بدون اینکه مبلغی از شما دریافت کند، یک صفحه در اختیار شما قرار می‌دهد. این اولین و مهمترین مزیت اینستاگرام است که بسیاری از کسب و کارهای کوچک علاقه‌مند به استفاده از آن هستند. مزیت رایگان بودن اینستاگرام برای کسب و کارهایی است که توانایی پرداخت هزینه طراحی سایت را ندارند.

    کار کردن با اینستاگرام راحت است

    یکی دیگر از مزایای اینستاگرام  استفاده آسان از آن است. تقریبا اکثر افراد می‌توانند بدون هیچ آموزش اولیه‌ای از اینستاگرام استفاده کنند. البته پست و استوری گذاشتن به تنهایی برای یک کسب و کار اینستاگرامی کافی نیست و لازم لست اطلاعات مناسبی درباره نحوه هشتگ گذاری ، بهترین زمان پست گذاشتن و … کسب کرد.

    امکان استفاده از خدمات اینستاگرام برای کسب و کارها

    اینستاگرام امکانی را برای کسب و کارها فراهم آورده است که می‌توانند اکانت خود را به حالت بیزینس تبدیل کنند. با تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس یک سری امکانات برای کاربر فعال می‌شود که قادر خواهند بود از پست ها و استوری هایشان گزارش دریافت کنند.

    معایب استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار

    تا به حال درباره مزایای اینستاگرام صحبت کردیم اما باید به این نکته توجه داشت که اینستاگرام معایبی نیز دارد که دشواری‌هایی را برای کسب و کارها ایجاد می‌کند.

    عدم امکان دسته بندی محصولات

    یکی از نیازهای اساسی فروشگاه‌های اینترنتی ، امکان دسته یتندی محصولات است. دسته بندی محصولات به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند محصول مورد نظرشان را به راحتی پیدا کنند. اهمیت دسته بندی محصولات از آن جهت است که تعداد زیادی از مشتریان برای خرید یک محصول خاص به پیج مراجعه می‌کنند و درصورتی‌که نتواند آن محصول را پیدا کنند، خیلی سریع از آن خارج می‌شوند. این مشکل در پیج های اینستاگرام وجود دارد و کاربر مجبور است از میان تعداد زیاد پست، محصول موردنظرش را پیدا کند.

    البته راهکارهایی برای این منظور وجود دارد که تا حدودی می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. مثلا می‌توان از قسمت هایلایت اینستاگرام به عنوان دسته بندی محصولات استفاده کرد. در قسمت هایلایت اینستاگرام کاربران می‌توانند استوری ها را دسته بندی کنند. از آنجایی که استوری در اینستاگرام تنها ۲۴ ساعت نمایش داده می‌شود، هایلات استوری این امکان را فرآهم می‌آورد که بتوان استوری را برای همیشه در دسترس کاربران قرار داد. شما می‌توانید محصولاتتان را پس از اینکه در پیج به صورت پست قرار دادید، به صورت استوری هم قرار دهید و سپس آنها را در یک هایلایت خاص ذخیره کنید.

    عدم اتصال به درگاه بانکی

    یک مشکل دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها، عدم دسترسی به درگاه بانکی است. اینستاگرام اجازه قرار دادن لینک در پست ها را به کاربران نمی‌دهد و از این جهت نمی‌توان لینک پرداخت در پست قرار داد. به همین دلیل پرداخت مبلغ در اینستاگرام باید به روش‌های دیگری نظیر کارت به کارت انجام شود. همچنین کاربر پیش از خرید محصول باید به ادمین پیج پیام بدهد و شماره کارت را دریافت کند و سایر اطلاعات موردنیاز مانند آدرس و نام تحویل‌گیرنده را در اختیار ادمین قرار دهد.  این مساله باعث کند شدن فرآیند خرید می‌شود.

    امکان فیلتر شدن اینستاگرام

    همیشه خبرهایی مبنی بر فیلتر شدن اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی به گوش می‌رسد. این مساله برای کسب و کارهایی که تمام تمرکزشان بر روی اینستاگرام است امری نگران‌کننده است. درصورت فیلتر شدن اینستاگام ، این کسب و کارها بازارشان را به راحتی از دست می‌دهند. ما به همه کسب و کارهای اینترنتی پیشنهاد می‌کنیم که از همین حالا یک راه جایگزین برای کسب و کارشان ، در صورت فیلتر شدن اینستاگرام درنظر بگیرند. بهترین راه برای خروج از این بحران، طراحی سایت یا طراحی سایت فروشگاهی است.

    راه اندازی کسب و کار از طریق طراحی سایت یا طراحی سایت فروشگاهی

    بدون شک بهترین و امن‌ترین روش برای یک کسب و کار اینترنتی داشتن وب سایت است. از طریق وب سایت شما می‌توانید تمام نیازهای خود و مشتریانتان را رفع کنید. طراحی سایت اگر به درستی و توسط یک شرکت طراحی سایت حرفه ای انجام شود، باعث شکوفایی و رشد سریع کسب و کارتان می‌شود.

    ما در وبلاگ آلماتک مقالات زیادی درباره طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی داریم که می‌تواند به شما کمک کند:

    مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی به صورت کامل و کاربردی

    طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای با اپلیکیشن موبایل اختصاصی

    نکات اولیه در طراحی سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی

    مزایای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

    امکان دسته بندی محصولات

    همان‌طور که پیش از این گفته شد، یکی از مهمترین نیازهای یک فروشگاه اینترنتی ، امکان دسته بندی محصولات است. دسته بندی محصولات باعث می‌شود کاربران راحت‌تر بتوانند محصولات مورد نظرشان را پیدا کنند. به عنوان مثال فرض می‌کنیم که سایت فروش آنلاین لوازم خانگی دارید و می‌خواهید محصولاتتان را دسته بندی کنید. می‌توانید دسته بندی اصلی لوازم صوتی و تصویری و لوازم آشپزخانه تشکیل دهید و محصولات هر کدام را در داخل دسته بندی مربوطه قرار دهید. امکان دسته بندی محصولات همچنین به شما کمک می‌کند که وب سایت خود را بهتر مدیریت کنید.

    مدیریت بهتر محصولات

    در کنار فروشگاه اینترنتی شما باید یک انبار داشته باشید و همواره موجودی انبار را به روز رسانی کنید. مدیریت ابار در فروشگاه اینترنتی به مراتب آسان تر از فروشگاه فیزیکی یا فروشگاه اینستاگرامی است. معمولا در پنل مدیریت فروشگاه اینترنتی امکانی برای مدیریت انبار وجود دارد که کاربر می‌تواند همواره موجودی محصولات را ک کند و در صورت ورود محصولات جدید به انبار، آن را به روز رسانی کند. عدم مدیریت انبار مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که قصد خرید یک محصول را داشته‌اید، اما پس از سفارش از فروشگاه با شما تماس گرفته‌اند و اعلام کرده‌اند که محصول در انبار موجود نیست. شما از طریق طراحی سایت فروشگاهی می‌توانید محصولاتتان را در انبار به راحتی مدیریت کنید.

    امکان بازاریابی دیجیتال

    یکی از مهمترین مزایای طرای سایت فروشگاهی ، امکان ورود به جستجوی گوگل است. بسیاری از کاربران برای پیدا کردن محصول مودنظرشان از گوگل استفاده می‌کنند. درصورتی که  فرآیند سئو سایت را به درستی انجام دهید، رتبه سایت شما در گوگل افزایش پیدا می‌کند و حتی می‌توانید به صفحه اول گوگل و یا به رتبه یک گوگل برسید. یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو انجام دهید، استفاده صحیح و به‌جا از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدماتتان است. تولید محتوا سازگار با نکات سئو بهترین روش برای کسب رتبه بالا در نتایج گوگل است.

    علاوه بر این یکی از بهترین روش های بازاریابی ارائه کدهای تخفیف است. امکان ثبت و اعمال کد تخفیف تنها در وب سایت های فروشگاهی قابل انجام است. شما از طریق پنل مدیریت وب سایت فروشگاهی می‌توانید کدهای تخفیف را تعریف کنید و پس از آن گزارش کاملی از میزان استفاده از این کدها دریافت کنید. 

    امکان جستجوی محصولات

    جستجو در سایت یکی از مهمترین امکاناتی است که می‌توان برای کاربران ارئه داد. در سایت های فروشگاهی اهمیت استفاده از جستجو بیشتر از سایر سایت‌ها است. بسیار مهم است که کاربر پس از ورود به سایت در سریع‌ترین زمان ممکن بتواند محصول موردنظرش را پیدا کند. کاربرانی که از اینستاگرام برای خرید محصولاتشان استفاده می‌کنند معمولا با این مشکل م.اجه می‌شوند اما در وب سایت های فروشگاهی می‌توان با قرار دادن یک باکس جستجو به راحتی این مشکل را حل کرد.

    برخی از چالش های طراحی سایت فروشگاهی

    تا به اینجا درباره دو روش مهم برای راه اندازی کسب و کار صحبت کردیم. مزایا و معایت استفاده از اینستاگرام برای فروش محصولات را بیان کردیم و درباره مزایای طراحی سایت فروشگاهی نیز مطالبی را برای شما عزیزان ارائه دادیم. طراحی سایت فروشگاهی را می‌توان به عنوان بهترین و کامل‌ترین روش راه اندازی کسب و کار اینترنتی درنظر گرفت و درنتیجه نمی‌توان معایبی برای این روش درنظر گرفت. اما برای کسب و کارهای کوچک ممکن است طراحی سایت فروشگاهی در ابتدا دشوار باشد. این کسب و کارها با چالش های مختلفی روبرو خواهند شد که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

    قیمت طراحی سایت فروشگاهی

    هزینه طراحی سایت معمولا برای کسب و کارهای کوچک چندان مقرن به صرفه نیست. این کسب و کارها معمولا در ابتدای فعالیتشان نمی‌توانند هزینه زیادی بابت طراحی سایت فروشگاهی بپردازند. این کسب و کارها می‌توانند در ابتدا درخواست طراحی سایت با امکانات محدودی داشته باشند و کم کم با افزایش تعداد مشتریانشان و کسب درآمد بیشتر ، کسب و کارشان را توسعه دهند. 

    ما در شرکت آلماتک آماده هستیم به شما کمک کنیم تا بتوانید کسب و کارتان را با کمترین هزینه شروع کنید. شرکت آلماتک از ابتدا تا انتهای مسیر در کنار شما خواهد بود.

    زمان‌بر بودن فرآیند طراحی سایت فروشگاهی

    طراحی سایت فرآیندی زمان‌بر است. توسعه و راه‌اندازی وب سایت ممکن است چند ماهی طول بکشد. علاوه بر این می‌توان گفت که طراحی سایت تنها اول راه است و پس از طراحی سایت باید با یک برنامه‌ریزی منظم، اقداماتی نظیر تولید محتوا، بهبود سئو سایت و بازاریابی و تبلیغات را انجام داد. این اقدامات اگر به درستی و با برنامه‌ریزی دقیق زیر نظر کارشناسان باتجربه انجام شود، باعث رشد رتبه سایت در گوگل و جذب مشتری در آینده خواهد شد. 

    نتیجه‌گیری

    در این مقاله توضیحاتی درباره دو روش اصلی راه اندازی کسب و کار یعنی استفاده از اینستاگرام و طراحی سایت بیان شد. مزایا و معایب و چالش‌هایی که مدیران کسب و کار در استفاده از این ابزارها ممکن است با آنها مواجه شوند به صورت کامل بیان و مورد بررسی قرار گرفت. 

    با توجه به این توضیحات، اینستاگرام یک ابزار مناسب برای کسب و کارهای کوچک و خانگی است و نمی‌توان از آن برای فروش انبوه استفاده کرد. اینستاگرام همچنین می‌تواند یک ابزار مناسب برای کسب و کارهای کوچکی باشد که توانایی پرداخت هزینه طراحی سایت را ندارند. این کسب و کارها می‌توانند فعالیتشان را از اینستاگرام شروع کنند و پس از اینکه توانستند در این فضا رشد و به سودآوری برسند، اقدام به طراحی سایت کنند.

    طراحی سایت یا طراحی سایت فروشگاهی بهترین روش برای هر کسب و کاری است که قصد ورود به این فضا را دارد. مزایای طراحی سایت به مراتب بیشتر از راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید درآمدتان را به صورت چشمگیری افزایش دهید.

    اشتراک گذاری

    موضوعات مرتبط

    طراحی سایت فروشگاهی

    طراحی سایت فروشگاهی

    مرداد ۶, ۱۴۰۰

    مزایای طراحی سایت فروشگاهی و نحوه سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی


    اطلاعات بیشتر
    فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

    فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

    مرداد ۲, ۱۴۰۰

    راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام


    اطلاعات بیشتر
    چت آنلاین

    چت آنلاین

    خرداد ۳۱, ۱۴۰۰

    اهمیت چت آنلاین در وب سایت و معرفی چند سرویس ارائه دهنده چت آنلاین


    اطلاعات بیشتر

    پاسخی بگذارید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو کنید

    دسته بندی محتوایی

    • اخبار
    • تکنولوژی
    • دیجیتال مارکتینگ
    • سئو
    • طراحی سایت
    • گوناگون

    برچسب ها

    • E-Commerece
    • Market Place
    • search box
    • seo
    • smarty
    • آیفون
    • ابزارهای گوگل
    • ابلیکیشن مبایلی
    • اپلیکیشن
    • اپلیکیشن موبایلی
    • استارت آپ
    • استارت‌آپ
    • استراتژی محتوا
    • اسمارتی

    شرکت طراحی سایت آلماتک

    شرکت طراحی سایت آلماتک انواع طراحی وب سایت در زمینه‌های گوناگون مانند طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت خلاقانه را انجام می دهد و مفتخر است که عنوان بهترین شرکت طراحی سایت تهران را از مشتریان خود دریافت نموده است.

    شرکت طراحی سایت آلماتک

    گروه نرم افزاری آلماتک

    گروه نرم افزاری آلماتک متعهد به ایجاد بالاترین کیفیت در روند تولید کارهای خود می‌باشد.

    برای انواع پروژه‌های طراحی سایت ، طراحی وب سایت فروشگاهی ، ساخت وب سایت خلاقانه و همه محصولاتی که در آلماتک انجام می‌دهیم انرژی و دقت فوق‌العاده‌ای صرف می‌کنیم.

    دسته بندی خدمات طراحی سایت

    را‌ه‌های ارتباطی

    آدرس: تهران، خیابان شادمهر، خیابان تیموری، نبش کوچه آرام، پلاک یک، طبقه سوم، واحد 20

    تلفن: ۰۲۱۶۶۰۰۰۴۳۹

    موبایل: ۰۹۱۲۸۱۳۹۰۶۰ / ۰۹۱۲۹۰۵۲۱۱۰

    ایمیل: info[@]almaatech.ir

    با گروه نرم افزاری آلماتک بیشتر آشنا شوید

    پیوندهای مفید

    • طراحی وب سایت حرفه ای
    • طراحی سایت فروشگاهی
    • بهینه سازی و سئو سایت
    • لیست امکانات طراحی سایت
    • برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل
    logo-samandehi
    0