در سالهای اخیر تمایل مردم به خرید آنلاین از سایت های فروشگاه اینترنتی افزایش پیدا کرده است. از این رو بسیاری از کسب و کارها به دنبال طراحی سایت فروشگاهی و راهاندازی شعبه آنلاین کسب و کار خود هستند. در این مقاله قصد داریم درباره مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی صحبت کنیم و نکات مهمی درباره اصول طراحی سایت فروشگاهی در اختیار شما قرار دهیم.
مزایای فروشگاه اینترنتی بسیار زیاد است. با طراحی وبسایت فروشگاهی بسیاری از محدودیتهایی که در فروشگاههای فیزیکی با آن مواجه هستید، از بین خواهد رفت. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی این امکان را برای شما فراهم میآورد که بتوانید محصولاتتان را به تمام مردم در سراسر ایران عرضه کنید و فروش شما از یک شهر یا محله خاص فراتر میرود.
فروشگاه اینترنتی را میتوان همانند ویترین یک مغازه درنظر گرفت که همه مردم در سراسر دنیا به آن دسترسی دارند. اگر قصد دارید کسب و کار خودتان را گسترش دهید بهترین و سریعترین روش برای این منظور، طراحی سایت فروشگاهی است.
مهمترین مزایای طراحی وبسایت فروشگاهی که باعث رونق کسب و کار میشوند، به شرح زیر است:
یکی از مشکلات فروشگاههای فیزیکی این است که تنها در ساعات محدودی از شبانهروز به روی مشتریان باز هستند. با طراحی فروشگاه آنلاین شما همیشه در دسترس هستید و در هر ساعتی از شبانهروز مردم میتوانند محصولات شما را خریداری کنند.
از طریق فروشگاههای فیزیکی تنها قادر هستید محصولاتتان را به مردم یک شهر یا محله خاص عرضه کنید. با طراحی سایت فروشگاهی این محدودیت برای شما از بین میرود و مشتریان از همه جای دنیا قادر به خرید محصولاتتان هستند.
قطعا یکی از مهمتزین عوامل در موفقیت هر کسب و کاری نحوه بازاریابی و شیوههای تبلیغاتی آن است. روشهای بازاریابی بسیار متنوع هستند و خدمات بسیار زیادی هستند که تنها برای کسب و کارهای آنلاین ارائه میشوند. بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینک یک روش بسیار مفید برای جذب مخاطب و تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتریان دائمی وبسایت میباشد. تدوین استراتژی محتوا، تحقیق کلمات کلیدی و سئو از جمله اقداماتی است که در این حوزه صورت میپذیرد و باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود..
یکی از مزایای طراحی وب سایت فروشگاهی مدیریت آسان خرید و فروش محصولات است. بسیاری از کارهایی که پیش از این باید به صورت دستی انجام میدادید، پس از طراحی سایت فروشگاهی به صورت خودکار انجام میشوند. به عنوان نمونه میتوان به ثبت فاکتور و همچنین انجام امور حسابداری اشاره نمود.
کسب و کارهایی که در تهران در حال فعالیت هستند میتوانند از مزایای طراحی سایت فروشگاهی در تهران بهرهمند شوند. اگر شما در یک منطقه از تهران صاحب یک فروشگاه هستید، میتوانید با طراحی وب سایت فروشگاهی و راه اندازی شعبه آنلاین کسب و کارتان، فروشتان را چندین برابر کنید. با طراحی فروشگاه اینترنتی در تهران از تمام مناطق تهران میتوانید مشتری داشته باشید و فعالیت شما تنها محدود به یک منطقه خاص در شهر نیست.
مقاله مرتبط: راهنمای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت تهران
قیمت طراحی وب سایت فروشگاهی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمیتوان به صورت دقیق آن را تعیین کرد. هزینه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی از چند صد هزار تومان شروع میشود و تا چند صد میلیون تومان هم ممکن است باشد. به طور کلی میتوان گفت که طراحی فروشگاه اینترنتی به دو صورت امکانپذیر است.
هر کدام از این روشها مزایای خاص خود را دارند و هر کسب و کاری بسته به شرایطی که دارد میتواند یکی از آنها را انتخاب کند. در ادامه مهمترین عواملی که بر روی قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی تاثرگذار است را بیان میکنیم.
فروشگاه ساز چیست؟ فروشگاه ساز قالب ها و ویژگی های آماده و از پیش طراحی شدهای است که امکانات یک فروشگاه اینترنتی را در اختیار شما قرار میدهد. برخی از شرکت های طراحی سایت محصولاتی تحت عنوان فروشگاه ساز و سایت ساز ارائه میدهند. این شرکت ها معمولا در ازای در اختیار قرار دادن این امکانات به مشتریان، مبلغی به صورت ماهیانه دریافت میکنند.
به دلیل محدودیتهای فروشگاه ساز، قیمت آنها به مراتب پایینتر از طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی است. درصورتی که در این فروشگاه سازها نیاز به اضافه شدن امکانات خاصی باشید، باید از توسعهدهندگان فروشگاه ساز بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهند. در قبال اضافه کردن این امکانات به سایت معمولا باید مبلغ جداگانهای پرداخت کنید.
با توجه با توضیخات بیان شده در بالا، فروشگاه ساز برای کسب و کارهای بزرگ که تعداد محصولاتشان زیاد است پیشنهاد نمیشود. حتی کسب و کارهای کوچکی که در آینده قصد گسترش فعالیتشان را دارند هم بهتر است از فروشگاه ساز استفاده نکنند؛ چون در هر صورت در آینده مجبور به طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی خواهند شد.
اما کسب و کارهای کوچکی که یک شرایط ثابت دارند و گسترش کسب و کارشان در آینده نیز محدود است، میتوانند از فروشگاه ساز به عنوان یک روش مقرون به صرفه برای طراحی وب سایت فروشگاهی استفاده کنند.
طراحی فوروشگاه اینترنتی اختصاصی بهترین انتخاب برای کسب و کارهایی است که میخواهند در فضای اینترنت موفقیت کسب کنند. قیمت سایت فروشگاهی اختصاصی نسبت به سایر روشهای ساخت سایت فروشگاهی به مراتب بالاتر است. اولین قدم برای برای طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی، پیدا کردن یک شرکت طراحی سایت حرفهای است.
فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید
با طراحی فروشگاه اینترنتی سفارشات را از طریق سایت و اپلیکیشن فروشگاهی مدیریت کنید
و با درگاه پرداخت آنلاین، مبلغ محصولات را در حساب بانکی خود دریافت نمایید.
پس از دریافت مشاوره و اطلاع از تعرفه طراحی سایت فروشگاهی در این شرکتها، باید لیستی از کلیه نیازها و انتظاراتی از سایت فروشگاهی مدنظرتان دارید، در اختیار آن شرکت قرار دهید. برخی از مواقع حتی خودتان میتوانید به صورت جداگانه اقدام به طراحی گرافیکی سایت کنید و قالب گرافیکی طراحی شده را در اختیار شرکت قررار دهید تا آن را پیاده سازی کنند. در این مرحله حتما مطمئن شوید که طراحی سایت با وردپرس انجام میشود یا طراحی سایت با php و html
مقاله مرتبط: طراحی سایت ارزان قیمت با کمترین هزینه
پیش از سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی لازم است یک سری موارد را آماده کرد. این موارد پیش نیازهای طراحی وب سایت به شمار میروند و شامل موارد زیر است”
یک وبسایت ریسپانسیو یا واکنش گرا قابلیت نمایش در تمام دستگاهها با ابعاد مختلف را دارد. با توجه به گسترش روز افزون استفاده از گوشیهای موبایل، انعطافپذیری وب سایت با این دستگاهها یک امر ضرووری به شمار میرود. درصورت طراحی سایت ریسپانسیو، دیگر نیازی به ساخت سایت جداگانه برای نسخه موبایل نیست.
با توجه به توضیحاتی که تاکنون درباره ساخت سایت واکنش گرا بیان شد، مهمترین مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی ریسپانسیو را میتوان به شرح زیر بیان نمود:
وبسایتهای ریسپانسیو قابلیت انطباق با کلیه دستگاهها را دارند.
قیمت طراحی سایت ریسپانسیو بسیار کمتر از طراحی سایت با نسخه موبایل جداگانه است.
گوگل پیشنهاد میکند طراحی سایت به صورت ریسپانسیو انجام گردد. سایتهای ریسپانسیو دارای URL و HTML یکسان هستند و این قابلیت را دارند که روی تمامی دستگاهها با سایزهای مختلف صفحه نمایش، به درستی نمایش داده شوند. این موضوع باعث میشود که گوگل بتواند راحت تر و بهینهتر محتوای سایت را ایندکس کند.
داشتن دو سایت مجزا برای دسکتاپ و موبایل باعث میشود مدیریت محتوا دشوارتر شود. در این حالت نیاز است محتوا بر روی دو نسخه موبایل و دسکتاب به صورت مجزا بارگذاری شود که این مساله دشواریهایی را به همراه دارد. همچنین در این حالت به دلیل بارگذاری مطالب تکراری بر روی یکی از نسخههای سایت، ممکن است بر روی رتبه گوگل تاثیر منفی بگذارد.
در صورت داشتن دو نسخه متفاوت برای وبسایت، نیازمند به دو برنامه متفاوت برای سئو آنها هستم. انجام سئو سایت به صورت موازی برای دو سایت متفاوت با مظمون یکسان چندان منطقی به نظر نمیرسد.