معرفی سه ابزار مهم و کاربردی در بازاریابی دیجیتال

معرفی سه ابزار مهم و کاربردی در بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی یا مدیریت تبلیغات به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر به دلیل گسترش استفاده از اینترنت و افزایش چشمگیر زمان استفاده از فضای مجازی در میان مردم جهان، بازاریابی دیجیتال به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار گرفته است. بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه‌ای از همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ادامه سه ابزار مهم در بازاریابی دیجیتال بیان شده است:

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)

این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین، ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. اگر سایت شما هنگام جستجوی کلمه‌ای خاص در صفحه‌ی اول گوگل می‌آید، به خاطر یک سری تکنیک است که به آن‌ها سئو گفته می‌شود. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. بنابراین رعایت نکات سئو یکی از کارآمدترین ابزار در بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود.

سئو

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی محتوا، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز داشته و هدف آن، جذب مخاطب جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. جذب مخاطب در این استراتژی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام می‌شود. بازاریابی محتوا به نام تجاری شما کمک خواهد کرد که با مخاطبان خود در همه مراحل چرخه خرید ارتباط برقرار کنید و آن ها را جذب کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

رسانه های اجتماعی یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شوند. به اشتراک‌گذاری محتوای شما در در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی یک فرصت سریع، قابل تنظیم و رایگان برای ارتباط با مخاطبان موردنظر شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *