چند نکته ساده درباره فین‌تک که باید بدانید
مهر ۹, ۱۳۹۷
Fundraising
چگونه برای شروع کسب و کارتان سرمایه جذب کنید؟
مهر ۱۰, ۱۳۹۷

لزوم استفاده از تقویم بازاریابی محتوا به منظور ارتقاء محتوای وب‌سایت

تولید محتوا

ساخت تقویم بازیابی محتوا یکی از مهم‌ترین ارکان استراتژی محتوا به شمار می‌رود. برنامه‌ریزی بر اساس این تقویم باعث انسجام مطالب سایت شده و تمرکز تولید کننده محتوا را بر مطالب وب‌سایت افزایش می‌دهد. هرچه این تقویم دارای جزئیات بیشتری باشد، بهره‌برداری از آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

پس از جمع‌آوری کلیه اطلاعات در یک تقویم، می‌توان داده‌های بدست آمده را تحلیل نمود. به این فرآیند اصطلاحاً تست محتوا گفته می‌شود. از این طریق اطلاعات مفیدی درباره بازده مطالب ارسال شده بدست خواهد آمد. دانستن این اطلاعات در انتخاب موضوع مطالب آینده سایت بسیار مفید خواهد بود. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای داشتن تقویم محتوا ذکر شده است.

تست محتوا

امکان مرور و تصحیح اشتباهات

ثبت عناوین مطالب وب‌سایت در یک تقویم، این امکان را به تولیدکنندگان محتوا می‌دهد هر چند وقت یک بار مطالبی که نوشته‌اند را مرور کنند و به اشکالات احتمالی خود پی ببرند. در شرکت‌هایی که افراد زیادی در کنار یکدیگر در حال تولید محتوا هستند، می‌توان یک تقویم اشتراکی درست کرد. داشتن این چنین تقویمی باعث سهولت در مدیریت محتوا می‌شود. مدیر وب‌سایت می‌تواند یک نظارت مناسب بر روی مطالب قرار گرفته در وب‌سایت داشته باشد و از این طریق برای آینده برنامه‌ریزی نماید.

اطلاع از روزهای مهم

برخی از روزها در سال دارای عناوین خاصی هستند. مثلا روز جهانی کودک، روز جهانی کارگر، روز پزشک و … . بخش عظیمی از جستجوهای انجام شده توسط کاربران در این روزها با عناوین و هشتک‌های مربوط به این روزها انجام می‌گیرد. این یک موقعیت مناسب برای مدیران سایت‌ها و شبکه‌های مجازی است که از بستر ایجاد شده جهت دیده شدن استفاده کنند. داشتن تقویم تولید محتوا این امکان را می‌دهد که برای این روزهای خاص برنامه‌ریزی کنید و مطالب مناسبی برای انتشار آماده نمایید.

calendar

تولید محتوای مورد علاقه دنبال‌کنندگان

پس از طی فرآیند تست محتوا و دستیابی به اطلاعات کافی درباره عملکرد وب‌سایت، می‌توان با نگاه دقیق‌تری به تولید محتوا پرداخت. در این مرحله ذائقه مخاطبان برایمان مشخص شده و می‌توان متناسب با میلشان به تولید محتوا پرداخت. همچنین زمان‌هایی که برای ارسال پست مناسب هستند نیز برایمان مشخص می‌شود. منظور از زمان‌های مناسب، زمان‌هایی است که وب‌سایت دارای بیشترین تعداد مخاطب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *