طراحی گرافیکی، یکی از اصلیترین المانها در رشد و توسعه یک برند بهشمار میرود. درواقع میتوان گفت که اولین قدم برای جذب مخاطب، ارائه یک طرح زیبا و چشمنواز برای وبسایت است. بسیاری از شرکتهای موفق زمان و هزینه زیادی را صرف این موضوع میکنند تا طراحی لگو و وبسایتشان به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد. قطعاً موارد دیگری نظیر بازاریابی و تولید محتوا نیز در این زمینه تأثیرگذار است، اما چیزی که میتواند در نگاه اول مخاطب را جذب کند، طرح گرافیکی زیبا برای سایت است.
محققاتن دانشگاه دانشگاه میزوری در ایالات متحده در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که تنها دو دهم ثانیه طول میکشد تا کاربر نگاهی به سایت بیندازد. تنها پارامتری که در این زمان کوتاه میتواند باعث جذب مخاطب شود، نمای زیبای سایت است. این زمان حتی برای اپلیکیشنها، تبلیغات دیجیتال و فیزیکی نیز تقریباً به همین میزان است. این مطالعه نشان از اهمیت ویژهی طراحی گرافیکی میدهد.
برای بهکار بردن هرچه بهتر این استراتژی، باید ابتدا هدف طراحی را مشخص کرد. سپس از یک تیم طراحی قوی استفاده نمود. سرمایهگذاری در این بخش میتواند بازگشت موفقی را نیز به همراه داشته باشد.
در پروسه طراحی گرافیکی سه بخش زیر، اصلیترین بخشهای طراحی به شمار میروند:
۱- لوگو: نماد و شعار شرکت از طریق لگو تعریف میگردد. لازم است در طراحی لگو دقت کافی به عمل آید. سادگی، شفافیت و ماندگاری از جمله ویژگیهای بارز یک لگوی تأثیرگذار است.
۲- رنگ: رنگ یکی از مهمترین موارد در جذب مشتری است. درواقع رنگ انرژی محصول شما را فریاد میزند. باید یک رنگ مبنا که متناسب با محصول و محتوای شرکت است انتخاب کنید و در طراحی لگو و وبسایت از آن رنگ و رنگهای هموزن با آن استفاده نمایید.
۳- گرافیک: استفاده از المانهای گرافیکی جذاب باعث نفوذ شما در ذهن مخاطب میشود. کاربرد این المانهای گرافیکی در وبسایت بیشتر از سایرین به چشم میآید.