چند ترفند افزایش فالوور در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی

چند ترفند افزایش فالوور در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی

ترفند افزایش فالوور در اینستاگرام

افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی و جذب مخاطب بیشتر، یک قدم مهم در پیشبرد اهداف یک برند به شمار می‌رود. بازاریابی شبکه های اجتماعی به عنوان یک زیرشاخه از بازاریابی دیجیتال نقش کلیدی در به ثمر رسیدن این اهداف ایفا می‌کند. بخش بازاریابی در هر کسب و کاری وظیفه دارد با ایده های خلاقانه سعی در جذب مخاطب بیشتر داشته باشد. تولید محتوا در شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین ابزارها برای جذب فاوور به شمار می‌رود. تولید محتوای تخصصی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که می‌توان به کمک آن اهداف بازاریابی محتوا را به ارمغال آورد. اهداف بازاریابی محتوا جذب مخاطب بیشتر و در نهایت تبدیل مخاطبان به مشتری است که برای کسب و کار سودآوری داشته باشد.

تولید محتوای اینستاگرام

ترفندهای متعددی برای افزایش فالوور در شبکه های مجازی وجود دارد که بیشتر آن‌ها بر پایه تولید محتوا است. تولید محتوا در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی نوعی بازاریابی اینترنتی است که نگاه مخاطبان را به برند تغییر می‌دهد؛ بنابراین لازم است آموزش بازاریابی محتوا و به طور کلی آموزش بازاریابی دیجیتال در دستور کار صاحبان کسب و کار قرار گیرد تا دانش خود را در این باره افزایش دهند.  

در ادامه قصد داریم چند ایده برای افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی بیان کنیم:

اشاره به موضوعات داغ

یکی از برترین روش‌ها برای افزایش تعداد فالوورها در شبکه های مجازی، پرداختن به موضوعات داغ (اصطلاحاً ترند) در این رسانه‌ها است. برای این منظور باید از هشتگ ها استفاده نمود. هشتگ ابزاری است یرای دسته‌بندی چنین پیام‌هایی، تا افراد بتوانند آن هشتگ را جستجو کنند و مجموعه‌ای از پیام‌هایی را که شامل آن هستند به دست آورند. همیشه پیگیر این موضوعات باشید و از ترندهای مناسب برای نشان دادن فعالیت خود استفاده کنید. البته اشاره به موضوعات داغ نکات خاص خود را نیز دارد. در وهله‌ی اول باید موضوع و ترند مورد نظر را بشناسید و از آن اطلاع داشته باشید. سپس باید دلیل ترند شدن آن را هم بدانید. مرحله‌ی مهم‌تر، شناخت ارتباط موضوع با برند شما است. در نهایت باید بتوانید محتوا و ارزش جدیدی به موضوع اضافه کرده و اهمیت آن را نزد خود نشان دهید. فراموش نکنید که نباید برند خود را وارد درگیری‌های جناحی و سیاسی بکنید. این موارد عموما در لیست ترندهای شبکه‌های اجتماعی وجود دارند.

پست‌ها و استوری‌های حاوی پرسش و پاسخ

این رویدادها اخیراً در شبکه‌های مختلف رواج پیدا کرده‌اند. برگزاری رویداد پرسش و پاسخ زنده، ارتباط برندها را با مخاطبان افزایش می‌دهد. مشتریان بالقوه با این رویدادها علاقه‌ی بیشتری به برند پیدا می‌کنند و مدیران نیز بیش از پیش با نگرانی‌ها و دغدغه‌های مخاطبان آشنا می‌شوند. می‌توان این رویدادها را با موضوعات مشخص برگزار کرد تا هدف نهایی، خلق ارزش جدید برای مشتری و ارائه‌ی محتوای مفید به او باشد.

توجه به رویدادهای عمومی و سنتی جامعه

انواع رویدادهای سنتی در جوامع مختلف جهان وجود دارند. به‌عنوان مثال شب یلدا و عید نوروز از رویدادهای پرطرفدار سنتی در ایران هستند. کاربران در زمان این رویدادهای سنتی، محتوای بی‌شماری را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و به‌نوعی فعالیت‌شان افزایش خواهد داشت. در نتیجه کاربران بیشتری در دسترس برندها هستند. در نهایت این برند است که باید محتوای اختصاصی خود را با شخصی‌سازی و طراحی مناسب با آن رویداد، منتشر کرده و از درگیری شدن مخاطبان با محتوا، استفاده کند.

رای‌گیری

استفاده از قابلیت‌های رای‌گیری در شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر، فیسبوک و اینستاگرام بهترین راهکار برای افزایش درگیری آنها با برند است. به‌علاوه‌، استفاده از نتایج این رای‌گیری‌ها نیز در اتخاذ تصمیمات استراتژیک بعدی بسیار مفید خواهد بود. به‌هرحال این درگیری مخاطب هزینه نداشته و زمان زیادی نیز از او طلب نمی‌کند اما برای برند شما بسیار مفید و باارزش خواهد بود.

پخش زنده

انتشار ویدیوی زنده در شبکه‌های اجتماعی متعدد مانند اینستاگرام و فیسبوک و همچنین سرویس‌های اشتراک ویدیوی ایرانی قابل انجام است. این نوع از محتوا را می‌توان جذاب‌ترین نوع ویدیو برای کاربر دانست. آمارهای جهانی نیز شانس مشاهده‌ی ویدیوهای زنده را حدود ۳ برابر ویدیوهای ضبط شده می‌دانند. فراموش نکنید که ما نسل تربیت شده با تلویزیون هستیم و هنوز محتوای زنده برای‌مان ارزش و جذابیت دارد.

1 دیدگاه

  1. ارسلان گفت:

    مقاله ی خوبی بود.
    اما با این اوصاف احتمالا باید یک شبکه‌ی اجتماعی دیگر جایگزین کنیم. چون احتمال فیلتر شدنش زیاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *