دسته بندی ها: سئو

اهمیت ساخت لینک داخلی در سایت و تاثیر آن بر سئو

افزایش رتبه گوگل یکی از دغدغه‌های صاحبان کسب و کار به شمار می‌رود. از این رو مدیران این سایت‌ها حاضرند هزینه زیادی را صرف این موضوع کنند. روش‌های متعددی برای سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو وجود دارد. لینک سازی داخلی و ساخت شبکه لینک داخلی یک روش مناسب برای این هدف است. با وجود قدیمی بودن، این روش همچنان یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش آمار بازدید از صفحات سایت و افزایش رتبه در سایت گوگل به شمار می‌رود.

لینک داخلی و خارجی چیست؟

در ابتدا لازم است تفاوت لینک داخلی و خارجی را بیان کنیم. لینک خارجی یک دامنه را به یک دامنه کاملا مجزا وصل می‌کند. در بسیاری از موارد از لینک‌های خارجی به منظور رفرنس دادن به یک مطلب خاص استفاده می‌شوند. مثلا در متن از یک اصطلاح خاص استفاده شده است که توضییح دادن آن از حوصله خوانندگان متن خارج است، بنابراین در این شرایط می‌توان یک لینک خارجی به صفحه ویکی‌پدیا آن اصطلاح داد تا هرکس که علاقه‌مند به مطالعه بیشتر بود به آن مراجعه کند.

از لینک های داخلی به منظور اتصال یک صفحه سایت به صفحات دیگر همان سایت استفاده می‌شود. پیوندهای داخلی در یک صفحه وب به بیننده کمک می‌کند تا با وب‌سایت شما بیشتر در ارتباط باشند. این ممکن است آنها را تشویق کند تا به یک دنبال‌کننده دائمی مطالب سایت شما تبدیل شوند. لینک سازی داخلی به سازماندهی مطالب در وبسایت کمک می‌کند و با ساختن شبکه لینک های داخلی می‌توان مدت زمان ماندن کاربران در سایت را افزایش داد.

تاثیر لینک داخلی بر روی سئو سایت

لینک بیلدینگ برای سایت دارای مزایای فراوانی است و می‌تواند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر روی سئو سایت تاثیرگذار باشد.

برخی از مزایای ساخت لینک داخلی عبارتند از:

  • بالابردن ارزش صفحات داخلی
  • قدرتمند کردن لندینگ پیج‌ها
  • تسریع در فرآیند ایندکس شدن صفحات در گوگل
  • افزایش مدت زمان ماندن کاربران در صفحات سایت
  • سازماندهی مطالب سایت

تاثیر لینک داخلی در سئو

بالابردن ارزش صفحات داخلی

هرچه تعداد لینک های داخلی که به یک صفحه سایت وارد می‌شوند بیشتر باشد، نشان‌دهنده اهمیت بیشتر آن صفحه است. البته در هنگام ساخت لینک داخلی باید توجه کنید که لینک‌دهی به یک صفحه خاص باید منطقی انجام شود. تعداد لینک داخلی سایت که به یک صفحه داده می‌شود باید به میزانی باشد که طبیعی بودن و ارگانیک بودن آن را زیر سوال نبرد. نکته دیگری که باید در هنگام لینک کردن یک صفحه داخلی به آن توجه کنید این است که با کلمه کلیدی صفحه هدف به آن صفحه لینک داخلی بدهید.

قدرتمند کردن لندینگ پیج‌ها

لندینک پیچ یا صفحه فرود یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود. شرکت‌ها در اجرای کمپین‌های تبلیغاتی نیاز به طراحی لندینگ پیج دارند تا از این طریق بتوانند محصولات یا خدماتشان را به فروش برسانند. با استفاده از لینک دهی داخلی به این صفحه لندینگ می‌توان ترافیک سایت را به صورت سازماندهی شده به سمت این صفحه هدایت کرد.

تسریع در فرآیند ایندکس شدن صفحات در گوگل

وقتی یک مقاله جدید در سایت می‌نویسید و یک صفحه جدید می‌سازید، برای ورود به سرچ گوگل باید منتظر باشید تا گوگل آن صفحه را ایندکس کند. این فرآیند ممکن است برای سایت‌های با آمار بازدید کمتر قدری زمان‌بر باشد. در این موارد می‌توان از صفحاتی که قبلا توسط گوگل ایندکس شده‌اند به این صفحه جدید لینک داخلی بدهید. این کار باعث می‌شود که گوگل سریع‌تر صفحه جدید را پیدا کرده و آن را ایندکس کند.

افزایش مدت زمان ماندن کاربران در صفحات سایت

یکی از مهمترین مزایای ساخت شبکه لینک دهی داخلی در یک سایت این است که می‌توان به صورت هدفمند ترافیک را میان صفحات سایت جابه‌جا کرد و از این طریق مدت زمان ماندن کاربران در سایت را افزایش داد. مدت زمانی که کاربران از سایت استفاده می‌کنند بک پارامتر بسیار مهم برای افزایش رتبه سایت در گوگل به شمار می‌رود و به فرآیند سئو سایت کمک شایانی می‌کند.

سازماندهی مطالب سایت

لینک های داخلی ارتباطات بین محتوای سایت را نشان می‌دهند. آن‌ها ارزش و اهمیت را بین صفحه‌ها جابه‌جا می‌کنند و از همه مهمتر، ساختار سایت را نمایان می‌کنند. از طریق لینک سازی داخلی می‌توان زنجیره لینک داخلی ایجاد کرد که این امر باعث افزایش پیوستگی میان مطالب سایت خواهد شد. البته برای ساختن یک زنجیره لینک داخلی هدفمند لازم است که محتوای سایت به اندازه کافی غنی باشد و تقریبا برای اکثر کلملات کلیدی مهم مطلبی در سایت وجود داشته باشد.

 

ساخت شبکه لینک داخلی

چگونه لینک داخلی بسازیم؟

در اینجا قصد دارم به بیان یک روش بسیار مفید و کارآمد بپردازم که به شما کمک می‌کند بتوانید یک زنجیره بهم پیوسته از لینک داخلی برای وب سایتتان تشکیل دهید. فرض کنید در حال نوشتن مقاله‌ای درباره طراحی سایت فروشگاهی هستید. بخشی از مطالب  این مقاله در رابطه با سئو و نحوه بهینه سازی فروشگاه اینترنتی برای موتورهای جستجو است.

در اینجا اگر قبلاً مقاله دیگری درباره سئو سایت فروشکاه آنلاین در سایت منتشر کرده بودید، می‌توانستید به راحتی یک لینک داخلی به آن مقاله بدهید. اما اگر اینطور نبور حتما جایی یادداشت کنید تا در آینده مقاله‌ای با این مضمون در سایت قرار دهید. از طریق این روش هم یک ایده برای نوشتن مقاللات دیگر در سایت پیدا می‌کنید و هم می‌توانید زنجیره لینک داخلی سایت را محکم‌تر کنید.

ویژگی های لینک های داخلی؟

در ادامه چند نکته مهم درباره ساختن لینک داخلی در سایت بیان می‌کنیم که توجه به آنها ضروری است.

  • در فرآیند ساخت لینک داخلی حتما به کلمه کلیدی صفحه مقصد توجه کنید و سعی کنید که قسمتی از متن را برای لینک سازی داخلی انتخاب کنید که در آن کلمه کلیدی صفحه مقصد وجود داشته باشد.
  • نکته بسیار مهم دیگری که در ساخت لینک داخلی در سایت باید به آن توجه کنید این است که صفحه مقصد حتما در یک صفحه جدید (New Tab) باز شود. عدم توجه به این نکته باعث می‌شود کاربر از صفحه اصلی که در حال مطالعه آن است خارج شود.
  • نکته بعدی درباره follow و nofollow بودن لینک های داخلی است. دقت کنید که لینک های داخلی سایت حتما باید از نوع follow باشند.
  • در هنگام ساخت لینک داخلی می‌توانید یک عنوان برای آن تعیین کنید. دقت کنید که در عنوان لینک داخلی حتما کلمه کلیدی صفحه مقصد وجود داشته باشد.