سئو

سئو دریچه ای به سوی بازاریابی محتوا یا content marketing

در این مطلب می‌خواهیم به اهمیت سئو و بازاریابی محتوا بپردازیم. تعیین استراتژی مناسب برای بهینه سازی سایت و بازاریابی محتوا باعث پیشرفت کسب و کارها می‌شود.

سئو و بازاریابی محتوا برای جذب مخاطبان

شما برای جذب افراد به برند و محصولاتتان باید در نوشته های خود از هویت فردی یاد کنید که مشتری ایده آل شماست. با این که شخص یاد شده مجازی است ولی در آن لحظه مخاطب در موقعیتی واقعی قرار می گیرد و راحت تر با محتوای شما ارتباط برقرار می کند.

سعی کنید به گونه ای نوشته خود را نگارش کنید که انگار دقیقا از مشکل مخاطبتان با خبر هستید و راه حل مناسبی هم برایش فراهم کرده اید. خود را به جای مخاطبانتان قرار دهید، زیرا فقط در این صورت است که می توانید خط نگارش خود را به درستی انتخاب کنید.

با نوشته خود مشکلات مخاطبانتان را به تصویر بکشید

بهترین زمانی که شما می توانید از سئو و بازاریابی محتوا بهره ببرید، زمانی است که در حال به تصویر کشیدن کاراکتری بر اساس الگوهای مصرف کننده خود هستید. باید حسی در مخاطب ایجاد کنید که فرد تصور کند هر روز او را دنبال کرده و از نیاز هایش با خبر هستید.

سئو بسیار با اهمیت است ولی اگر موضوع شما (در حقیقت کلمات کلیدیتان) جذاب نباشد، بهینه سازی تاثیری در نتایج شما نخواهد داشت. محتواهایی تولید کنید که قابل اشتراک‌گذاری باشند؛ زیرا اخیرا با روی کار آمدن شبکه های اجتماعی، بخشی از نتایج جستجو به سوی شبکه های اجتماعی ارجاع داده شده اند.

سئو و بازاریابی محتوا

برای تولید محتوای کسب و کارتان استراتژی و تقویم تحریریه داشته باشید

طبق آخرین تحقیقاتی که روی وضعیت محتوایی شرکت‌های مشهور دنیا صورت گرفته، تنها کمتر از ۵ درصد آنها برای تولید محتوا از استراتژی معینی تبعیت نمی‌کنند.

پس مطمئن باشید که در میان کسب و کارهای نو پا این درصد بسیار بیشتر خواهد بود و اگر شما یک استراتژی حساب شده برای تولید یا بازاریابی محتوای خود انتخاب کنید، مطمئن باشید که از بیشتر رقیبان خود خود جلو خواهید زد.

در اینجا سوالی پیش می آید که این استراتژی چگونه معین می شود؟ شما در درجه اول باید موضوعات مرتبط با کسب و کارتان را پیدا کرده و سعی کنید در چند دسته تقسیم بندی و سپس تعیین اولویت برای تولید محتوا را انجام دهید.

سپس به مرور زمان خود متوجه رشد محتواییتان می شوید. تعیین استراتژی کمک می کند تا شما بتوانید جملاتی را استخراج کنید که درخور کسب و کار شما بوده و می‌توانید از آن‌ها در بنرتان به عنوان شعار برندتان استفاده کنید.

در محتوا ها به جستجو بپردازید و یک روند تحقیقاتی را در موضوعات مورد نظرتان پیش بگیرید. هیچ وقت از خلاقیت غافل نشوید، زیرا خلاقیت است که محتوای شما را برای مخاطب جذاب کرده و باعث می شود که محتوای شما توسط آن‌ها دنبال گردد.

در حین تعیین استراتژی سعی کنید کمی به بررسی کلمات کلیدی بپردازید، زیرا همان‌طور که می دانید بخش اساسی سئو را به کار گیری کلمات کلیدی تشکیل می دهند که حتما باید از پیش تعیین شده باشند.

بازاریابی محتوا یا Content Marketing

مانند یک سردبیر عمل کنید نه یک متخصص سئو

یک وبلاگ نویس نباید منظور خود را سریعا و به صورت مستقیم به مخاطبش بیان کند؛ بلکه باید سعی کند به گونه متنش را تهیه کند که فرد در حین خواندن کنجکاو شده و متن را دنبال کند.

متن باید به گونه ای نگارش شود که هر پاراگراف متن را کامل تر کرده و موضوع اصلی را به مخاطب به صورت مقطعی انتقال دهد.

برای مثال سعی کنید پاراگراف اول را به گونه ای نگارش کنید که مخاطبتان فقط بتواند حدس بزند نه این که از مطلب شما آگاهی پیدا کند. فراموش نکنید که کلمات کلیدی شما در متن باید به وسیله خلاقیت شما گنجانده شوند تا بتوانند شما را در فرآیند سئو موفق سازند.

شما می توانید از مخاطبانتان اطلاعاتی را بدست بیاورید که تحلیل های نرم افزاری نمی توانند آنها را در اختیار شما قرار دهند.

برای مثال اگر محصول شما یک محصول آموزشی است، شما می‌توانید یک نظر سنجی قرار دهید که مشتریان ترجیح می دهند که کتاب شما را در کدام یک از قالب های E-Book و یا کتاب چاپی دریافت کنند.

سپس می توانید بر اساس نظرسنجی صورت گرفته مقاله ای برای محصولتان و نحوه عرضه اش منتشر کنید و این کار مستقیما روی مخاطب شما اثر می گذارد. زیرا طبق نظر سنجی، شما به انتخاب آنها احترام گذاشته اید.

در نهایت در نظر داشته باشید که سئو و محتوا مکمل یکدیگرند و یک استراتژی حساب شده، شما را نه تنها در سئو بلکه در جذب مخاطبان هم یاری می کند.

منبع : blogad.ir