سئو

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

موتورهای جستجو برای ایجاد نتیجه یک جستجو، تعدادی فعالیت و کار را انجام می دهند:

 

  • خزش یا Crawling: از طریق لینک ها، ربات های خودکار موتورهای جستجو، که “خزنده” یا “عنکبوت ” نامیده می شوند، می توانند به بیلیون ها مستند که اتصال داخلی دارند، برسند. وقتی که موتور جستجو این صفحات را می یابد، کد را از آن ها رمزگشایی کرده و قطعات انتخابی را در درایو های حجیم نگه می دارد که بعد، وقتی که برای درخواست جستجو مورد نیاز هستند، مجددا فراخوانی شوند. برای انجام نگهداری بیلیون ها صفحه که در بخشی از ثانیه قابل دسترسی باشند، موتورهای جستجو مراکز داده ای را در سراسر جهان، ایجاد کرده اند. این ذخیره گاه های غول پیکر، نگهداری مقادیر بزرگ پردازش ماشینی از اطلاعات را تسهیل می کنند. در نهایت، وقتی که یک شخص، جستجویی را در هر یک از موتورهای جستجو اجرا می کند، نتایج را فورا تقاضا می کنند – حتی یک یا دو ثانیه تاخیر می تواند موجب عدم رضایت شود، بنابراین موتور جستجو برای فراهم کردن سریع جواب ها، تا جایی که امکان دارد، به سختی کار می کند.
  • اندیس گذاری یا Indexing: اندیس گذاری (Indexing) عبارت است از فرایند ایجاد اندیس برای تمام صفحات واکشی شده و ذخیره و نگه داری این اندیس ها در یک پایگاه داده بسیار بزرگ که در آینده استفاده شوند. به عبارتی، فرایند اندیس گذاری از یک طرف شناسایی کلمات و عباراتی است که صفحه را به خوبی توصیف می کند و از طرف دیگر انتساب کلمات کلیدی یافت شده به صفحه می باشد.
  • پردازش یا Processing: وقتی درخواست جستجو به موتور جستجو می رسد، موتور جستجو آن را پردازش می کند. در واقع موتور جستجو رشته جستجو را با صفحات اندیس شده در پایگاه داده مقایسه می کند.
  • محاسبه ارتباط یا Relevancy: از آنجایی که ممکن است بیشتر از یک صفحه حاوی رشته جستجو باشند، بنابراین موتور جستجو شروع به محاسبه ارتباط هر صفحه با رشته جستجو می کند.
  • برگرداندن نتیجه: آخرین گامی که موتور جستجو انجام می دهد، بازیابی بهترین نتیجه منطبق می باشد. به عبارت ساده، این فعالیت چیزی نیست جز نمایش اطلاعات در مرورگر.

 

چطور موتور های جستوجو ، اهمیت را مشخص میکنند

در حال حاضر، اهمیت موتورهای جستجوی بزرگ، به طور معمول از طریق معروفیتشان، تفسیر می شود – هر چه یک سایت، صفحه یا مستند، شناخته شده تر باشد، اطلاعات درون آن، با ارزش تر خواهد بود. این فرض، به نسبت در عمل به خوبی ثابت شده است، چون موتورهای جستجو افزایش رضایت کاربر را با استفاده از متریک هایی که معروفیت را تفسیر می کنند، افزایش می دهند.
شناخته شده بودن و ارتباط، به طور دستی شناخته نمی شوند. به جایش، موتورهای جستجو از معادلات ریاضی دقیق- الگوریتم ها- برای مرتب سازی یافته های مهم از داده ی بی ارزش (گندم از کاه) و رتبه دهی یافته های مهم (گندم) به شکلی خوش سلیقه، استفاده می کنند. ( اما کشاورزان هستند که ارزش گندم- داده های با ارزش – را مشخص می کنند ).
اغلب این الگوریتم ها از صدها مولفه تشکیل شده اند. در زمینه ی بازاریابی جستجو، اغلب به آن ها به عنوان “فاکتورهای رتبه دهی” مراجعه می کنیم.

 

SEO Copywriting چیست؟

 

SEO Copywriting، به تکنیک نوشتن متن ها در صفحات وب به نحوی که خوب دیده شوند می گویند. این متون باید به خوبی توسط وبگردها خوانده شود، همچنین بایستی برخی از واژگان جستجو را مورد هدف قرار دهد.

هدف از SEO Copyrighting بالا بردن رتبه صفحات در موتورهای جستجو به ازای واژه های جستجو می باشد.

SEO Copywriting علاوه بر قابلیت دیده شدن صفحات، معمولاً دیگر عناصر داخلی صفحات را برای واژگان کلیدی جستجو، بهینه می کند. این عناصر شامل، عنوان، تگ های توصیف و کلیدواژه ها، هدینگ ها، و یا متن های alt می باشند.

ایده ای که پشت SEO Copywriting قرار دارد این است که موتورهای جستجو صفحاتی با محتوای صحیح و اصلی را می خواهند و علاقه ای به صفحات اضافه تر (که اغلب صفحات درگاه که منحصرا با هدف رسیدن به رتبه بالا ایجاد شده اند)، ندارند.

رتبه موتور جستجو چیست؟

 

هنگامی که کلید واژه ای را با استفاده از موتور جستجو، جستجو می کنید، این موتور هزاران نتیجه که در پایگاه داده اش پیدا کرده است را بر می گرداند. رتبه صفحه با استفاده از مکان صفحات در نتیجه موتورهای جستجو محاسبه و اندازه گیری می شود. اگر موتور جستجو صفحه شما را در اولین موقعیت قرار داد، آنگاه رتبه صفحه وب شما یک است و این صفحه به عنوان یک صفحه با رتبه بالا در نظر گرفته می شود.

SEO (سئو) فرایند طراحی و توسعه وب سایت با هدف بالا بردن رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو است.