دسته بندی ها: سئو

۱۰ مورد از جدیدترین نکات مهم سئو سایت در سال ۲۰۱۵

الگوریتم‌های گوگل هر سال در حال بروزرسانی هستند. در سال ۲۰۱۵ نیز همانند سال‌های گذشته نکات مهم سئو سایت ارائه شده و کارشناسان در حال تحلیل این تغییرات می‌باشند.

همانطور که موتورهای جستجو به تکامل خود ادامه می‌دهند، صاحبات کسب و کار نیز بایستی مهارت‌هایشان را بهبود بخشند تا از گردونه سئو عقب نیفتند.

بر اساس گزارش‌ها، ۷۰ درصد لینک‌هایی که کاربران جستجو می‌کنند، ناشی از رعایت نکات مهم سئو سایت بوده است. علاوه بر این، سئو بازگشت سرمایه بسیار خوبی دارد.

می‌توان گفت که سئو سایت یک گزینه کم هزینه‌تر و مناسب‌تر از سایر شیوه‌های بازاریابی دیجیتال است. مدیران وب سایت می‌توانند با بهبود سئو مشتریان جدیدی را از طریق گوگل جذب کنند.

با درک این اهمیت، در ادامه قصد داریم نکات کلیدی سئو در سال ۲۰۱۵ که توسط کارشناسان مختلف بیان شده را معرفی کنیم.

نکات مهم سئو سایت

۱- ساخت محتوایی بسیار خوب که باعث جذب لینک‌ها می‌شود

حتی بعد از همه‌‌ تغییرات در الگوریتم موتور جستجوگر گوگل، هنوز بیشترین تاثیر بر روی موتورهای جستجو ، لینک‌ های سئوی خارجی (بک لینک) است. این چیزی است که تغییر آن غیر ممکن است.

از طرف دیگر، سایر روش‌ها برای اکتساب لینک تغییر یافته‌اند. به دست آوردن لینکی از وب‌ سایتی مرتبط و دارای کیفیت بالا نه تنها به سئوی شما، بلکه به ترافیک ارجاعی‌تان هم کمک خواهد کرد که در نتیجه می‌تواند باعث فروش بیشتر و در معرض دید قرار گرفتن برندتان شود.

ساخت محتوایی بسیار خوب که مردم مایل به اشتراک‌ گذاری آن باشند، هنوز یکی از مهمترتی نکات سئو و بهترین راه برای به دست آوردن لینک‌ها است.

۲- لینک‌های Co-Citation

واژه ی Co-Citation به معنای لینک دهی مشترک زمانی به کار می‌رود که در یک صفحه به دو سایت متفاوت لینک داده شده باشد. در این شرایط بات‌های گوگل متوجه می‌شوند که ۲ سایت لینک شده با هم مرتبط هستند، هرچند که آنها به یکدیگر بک لینک نداده باشند.

به عنوان مثال سایت A مطلبی را تحت عنوان ”ترفندهای جدید سئو ” منتشر می کند و سایت های B و  C را در آن بک لینک می کند، بدین ترتیب موتور گوگل ارتباط میان سایت های B و C را در رابطه با موضوع “ترفندهای جدید سئو ” تشخیص می‌دهد.

در اینجا معیار گوگل لینک‌هایی است که در متن درج شده است و این که سایت‌های B و C به هم لینک شده باشند اهمیتی ندارد.

مثلا در ایران قرار گرفتن لینک سایت شما در سایت پیوندها که یک دایرکتوری لینک است می تواند کمک زیادی به گوگل و کاربران جهت برندسازی شما بکند و این ثبت لینک فقط از طریق تعامل صورت می گیرد نه ساخت مستقیم بک لینک.

نکات مهم سئو پیرامون لینک سازی

۳- لینک‌های تیتردار

این لینک‌ ها جزو قدرتمندترین‌ها برای بهینه سازی سایت به حساب می‌آیند؛ زیرا مربوط به وب سایت دیگری در زمینه فعالیتتان (که به وب سایت شما لینک داده) هستند.

همچنین آن‌‌ها می‌‌توانند ناشی از ساخت پست‌‌های مهمان باشند که شما آن‌‌ها را نوشته و بر روی سایت‌ های شخص ثالث منتشر می‌ کنید.

آسان‌‌ترین راه برای گرفتن لینک‌ های تیتردار این است که چنان محتوای برجسته و مهمی بسازید که مردم مایل به اشتراک‌‌گذاری آن با سایر خوانندگان شوند. راه دیگر این است که پستی را در سایت کیفیت بالایی که در حوزه‌ فعالیت شما وجود دارد، قرار دهید.

۴- احیای لینک

احیای لینک به شما کمک می‌کند تا با یافتن لینک‌‌های ناقص به سایتتان و سپردن آن‌‌ها به ناشر برای ترمیم، لینک‌‌های تازه بگیرید. ساده تر بگویم، باید لینک هایی از سایت خودمان که ارزش لینک شدن در سایت‌های دیگران را دارد پیدا کنیم و سعی کنیم در سایر سایت‌ها نمایش داده شود.

مثال‌:

  • درباره‌ سایتتان، عبارات کلیدی مهم را یافته و از ناشران در سایت های دیگر (که با سایت شما مرتبط هستند) بخواهید تا لینکی را برای شما قرار دهند.
  • پست هایی را بیابید که از محتوایتان بدون رفرنس دهی استفاده شده باشد (جاهایی که مردم از پست‌ تان استفاده کرده‌اند ، بدون دادن لینک به سایت شما) و لینکی را از شخص موردنظر درخواست کنید.

“به منظور خودکار ساختن آن، می‌توانید گوگل آلرت (Google Alert) را تنظیم کرده تا هر زمان به برند شرکتتان اشاره شد، به شما ایمیلی ارسال شود. سپس، قادر خواهید بود که آن صفحه را چک کنید تا پی ببرید که آیا آن‌ ها به سایت شما لینک می‌دهند یا نه”

۵- Outreach لینک

اگرچه Outreach لینک کمی منسوخ شده است، ولی هنوز بسیار قدرتمند عمل می‌کند. برای انجام آن، وب‌ سایتی را بیابید که مرتبط به وب‌ سایت شما بوده و سپس اطلاعات تماسشان را از سایت بگیرید.

به آن‌ها ایمیلی فرستاده و یا تلفن زده و از آن‌ ها مؤدبانه برای لینک تقاضا کنید. این روش درصورتی‌ که سایت مذکور کمی متفاوت با سایت شما باشد اثر بخش‌تر کار می‌کند.

من به شخصه اگر جای شما بودم از این نوع ساختن لینک حتما استفاده می کردم. سخت هست، اما فوق العاده مفید است. مثل ساختن لینک در ویکی‌پدیا که ممکن است ۱ سال طول بکشد اما وقتی ساخته شد به اندازه صدها لینک ارزش دارد ….

۷- تحلیل رقیب

تحلیل رقیب موضوع تازه‌ای نبوده، و شرکت‌ها سال‌‌هاست که در حال بررسی لینک‌‌های رقبایشان هستند.

با این حال، با نگاه به بک لینک های رقیب و بازنگری دستی این که داشتن چه لینک‌ هایی ارزش دارد، قادر خواهید بود که outreach لینکی را اجرا کرده و سعی در گرفتن یک لینک از همان سایت استناد‌‌ شده کنید.

۸- جای بررسی رنکینگ عبارات کلیدی به پرجستجو بودن آن ها دقت کنید

درست است که به دست آوردن رنکینگ خوب در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مسرت‌ بخش است، ولی باید توجه داشت که این امر الزاماً به معنای موفقیت کمپین سئوی شما نیست. این امکان هست که برای بسیاری از کلمات کلیدی که هیچ ROI واقعی ندارند، رنکینگ اول را بیاورید. در واقع، باید بر روی پارامترهایی تمرکز کنید که پرجستجو باشند.

“برای همین است که من همواره می گویم قبل از کار کردن بر روی یک عبارت کلیدی خاص اول بررسی کنید که آیا رتبه یک شدن آن ورودی گوگل زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت یا خیر؟!!”

۹- برای یاهو، بینگ و سایرین هم بهینه‌ سازی کنید

ممکن است که موتورهای جستجو نظیر یاهو و بینگ به تدریج بخش بزرگ‌‌تری از سهم گوگل را در ۲۰۱۵ به خود اختصاص دهند. در حال حاضر، یاهو موتور جستجوی پیش‌فرض فایرفاکس است. سافاری با گوگل قراردادی دارد که قرار است در ۲۰۱۵ پایان یابد، و یاهو و بینگ، هر دو در تلاش‌اند که موتور جستجوی پیش‌فرض برای مرورگر شوند.

چنانچه بجای گوگل، سایر موتورهای جستجو، مرورگر وب پیش‌ فرض شوند، آن وقت بهینه‌ سازی برای این موتورهای جستجو هم دارای معنا می‌شود.

۱۰ – سئوی موبایل

موبایل هر سال محبوب‌‌تر از قبل می‌شود. هر وب‌سایت باید استراتژی بازاریابی موبایلی برای ۲۰۱۵ و بعد آن داشته باشد. موبایل باید بخش مرکزی و حیاتی هر برنامه‌ی سئویی در ۲۰۱۵ باشد.

با این حال با توجه به اینکه خطاهای پیکربندی موبایل باعث از دست دادن ۶۸ درصدی ترافیک می‌شوند باید محتاط بود و سئو موبایلی را به دقت انجام داد.

منبع: newseo