طراحی سایت

هر آنچه که باید درباره نحوه چیدمان مطالب در طراحی سایت فروشگاهی بدانید

توجه به چیدمان مطالب در هنگام طراحی سایت فروشگاهی یکی از مسائل مهمی است که بر روی نظر مشتری نسبت به سایت شما تأثیر بسزایی دارد. مشتری در هنگام ورود به یک وب سایت باید با یک مطلب جذاب روبرو شود تا ترغیب به ماندن در سایت و مطالعه مطالب بیشتر در آن شود. به عبارتی می‌توان گفت که توجه به چیدمان در یک سایت فروشگاهی یکی از شیوه‌های افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر به شمار می‌رود. از جمله قسمت‌های مهمی که در سایت های فروشگاهی حائز اهمیت هستند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

اسلایدر:

اسلایدر اولین قسمتی است که کاربران هنگام ورود به هر سایتی با آن مواجه خواهند شد. در سایت‌های فروشگاهی معمولاً اسلایدر شامل معرفی جشنواره‌ها یا تخفیف‌هایی است که به مناسبت‌های مختلف توسط سایت ارائه می‌شود. در مواردی که قصد ارائه کد تخفیف برای یک دسته‌بندی خاص از محصولات سایت را دارید، می‌توانید در این قسمت آن را بیان کنید.

پیشنهاد شگفت انگیز:

این بخش یکی از بخش‌های جذاب سایت های فروشگاهی به شمار می‌رود. پس بهتر است پایین‌تر از اسلایدر و در مکانی که بدون نیاز به اسکرول کردن قابل روئیت باشد، قرار گیرد. تخفیف‌هایی که در این بخش ارائه می‌شوند در جذب مشتری بسیار مؤثر است.
محصولات پرفروش
در هر برهه‌ای از زمان ممکن است محصول خاصی در میان مردم طرفداران زیادی کسب کند و فروش زیادی داشته باشد. معرفی این محصولات در صفحه اول سایت فروشگاهی بسیار مفید خواهد بود. همچنین می‌توان امکانی را در سایت فراهم آورد که محصولات پرفروش و پربازدید به تفکیک سال، ماه، هفته و روز قابل قابل نمایش باشند.

محصولات شاخص در هر دسته‌بندی

هر دسته‌بندی دارای محصولات پربازدیدی است که ممکن است برای سایر مخاطبان نیز جالب توجه باشد. بسیار خوب است این محصولات به تفکیک در سایت نمایش داده شوند. مثلاً اگرطراحی فروشگاه اینترنتی کتاب انجام داده‌اید، می‌توانید رمان‌های پربازدید را در دسته‌بندی رمان برای سایر مخاطبان نمایش دهید.

پیشنهاد لحظه‌ای

معیار انتخاب کتاب برای پیشنهاد لحظه‌ای می‌تواند بر اساس تعداد بازدید ساعتی محصولات مختلف باشد. بر این اساس کالایی که بازدید ساعتی بیشتری نسبت به سایر محصولات دارد، در بنری جداگانه به مشتریان معرفی می‌شود.