6 قانون مهم در سئو
مهمترین قوانین سئو سایت در سال ۲۰۱۶ و میزان اهمیت آن ها مواردی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. این نکات از بین ده ها نکته مهم انتخاب شده است و به قطع بر اساس تحلیل بنده در سال ۲۰۱۶ تاثیر بسزایی در نگاه گوگل به سایت ها خواهد داشت.
لطفا اگر حال و حوصله ندارید این مقاله رو نخوانید. برید یه آبی به صورتتون بزنید و یک چای یا قهوه بخورید. وقتی سرشار از انرژی بودید ، بیاید و این مقاله رو بخونید. شاید این مقاله زندگی تجاری آینده شمارو تغییر بده … 🙂
قوانین تاثیرگذار در حوزه سئو سایت ، در سالیان اخیر همانند زلزله در حال جابجایی هستند. لذا کارشناسان در شرایط فعلی، پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت سئو و بالا بردن میزان سرمایه گذاری شما در زمینه محتوا در سال ۲۰۱۶ ارائه میدهند.
بازاریابان در حال بالا بردن سرمایه گذاری خود در زمینه محتوا هستند، اما برای تاثیرگذاری بهتر تغییرات، آنها بایستی زمان و تلاش لازم را برای آموختن قوانین جدید سئو بگذارند.
به گفته کارشناسان، دوران انتقال ترافیک به سایت به کمک headlineهای آماده و کلمات کلیدی مدت هاست که گذشته است، و استراتژی جدید سئو بر اساس حوزه پول ساز دیگری بنام تحلیل و تجربه نهادینه شده است.
بر اساس مطالعاتی که در آگوست ۲۰۱۵ توسط کمپانی Moz انجام شد (یک کمپانی مشاور در زمینه سئو در سیاتل)، مهمترین فاکتورها برای بالا بردن سئو در سال آینده (یعنی سال جاری) عبارت اند از: رابط موبایلی مناسب که باعث بالا بردن رنک تا ۸۸ درصد میشود، میزان داده استفاده شده مانند زمان دانلود (تا ۶۷ درصد) و طراحی و قابلیت مطالعه تا ۶۷ درصد می باشد.
فاکتورهایی که در این مطالعه به عنوان عامل کاهش رنک سئو معرفی شده اند عبارت اند از: لینک های اجاره ای (کاهش تا ۵۵ درصد) و تاثیرگذاری anchor text (کاهش تا ۴۹ درصد).
بنابراین مطمئنا در سال های آینده باز هم خیل عظیمی از سایت های ایرانی مخصوصا سایت هایی که تبلیغات زیادی بر روی خود قرار داده اند جریمه خواهند شد.
اما برویم سر اصل ماجرا، در اینجا به ۶ نکته که توسط کارشناسان سئو جهانی برای بهبود سرمایه گذاری تبلیغی ارائه شده است و همچنین نتایج تحلیل شخصی پیرامون قوانین سئو گوگل می پردازیم.
یکی دیگر از قوانین سئو این است شما دیگر به کلمات کلیدی دقیق، برای بودن در نتایج جستجو نیاز ندارید، توسعه دهنده بخش مخاطبان Moz می گوید: “در قدیم، همه چیز در کسب کلیک بیشتر خلاصه میشد.
امروزه موتورهای جستجو به میزان توجه مردم به سایت شما دقت می کنند: آیا آنها برمی گردند و روی نتایج دیگر کلیک میکنند؟ یا اصلا آن ها چیزی که دنبالش هستند را در سایت شما می یابند؟
امروز به رفتار بعد از کلیک توجه میشود. لذا نه تنها بایستی کلیک بدست بیاورید بلکه بایستی توجه جستجوگر را نیز جلب کنید.
استقاده از کلمات کلیدی در تگ های head روز به روز کم اهمیت تر می شود، گوگل در درک محتوا بهتر شده است. این امر بدین معنی است که اگر شما مایل هستید برای عبارت “بهترین رستوران” رنک خوبی بدست آورید بایستی ۳ یا ۴ بار بگویید “بهترین رستوران”.
همچنان مفید است که به عبارت بهترین رستوران توجه کنید اما مفهوم معناگرا به مراتب با اهمیت تر شده است. با این حساب شما می توانید در مورد تجربیات دلنشین صرف ناهار صحبت کنید که نتیجه آن توجه موتورهای جستجو به مطلب شماست.
احساس می کنم خیلی خوب این مورد رو به شما دوستان عزیزم انتقال دادم. مخصوصا که از رستوران حرف زدم!!!
یکی از دوستان من گفت “در گذشته، ما بدنبال یافتن کلمات کلیدی در قالب کپی یا متا توصیف بودیم. اما امروزه این موارد بطور کامل حذف شده اند.
با باهوشتر شدن موتورهای جستجو، آنها به دنبال یافتن کلماتی هستند که شما انتظار دارید در مقاله موجود باشند، که این کلمات نشاندهنده معتبر بودن مقاله در موضوع مورد نظر است.
اگر مقاله ای در مورد ساعت اپل می نویسید، ممکن است از کلمات اپل، آیفون، اپلیکیشن و زمان استفاده کنید. لذا اگر در محتوای متن موجود باشند این پیغام را به موتورهای جستجو مخابره می کند که این مقاله، مقالهای خیلی خوب است.
تاثیر کلمات کلیدی بر روی سئو سایت
۷۵% از عبارت های جستجو بین ۳ تا ۵ کلمه است، بنابراین بایستی محتویات مربوط به تگ های h را با دقت بنویسید. موتورهای جستجو دریافتهاند که اگر مردم برای کلمه “بازار” یا مشتقات آن با کلمات دیگر جستجو انجام دهند، به نتایج مورد نظر نمیرسند. برای دریافت نتایج مطلوب که بیشترین مطابقت را با سوال آنها دارد، آنها بایستی از عبارتی با ۳ یا ۴ کلمه استفاده کنند. به عنوان تولیدکنندگان محتوا، زمانی که به بهبود کیفیت فک می کنید، باید این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید
نکته بالا فوق العاده با اهمیت بود مخصوصا جایی که گفته بودم تولیدکنندگان محتوا … . لطفا دقت کنید
به گفته لائوتس، در حال حاضر گوگل هر سال ۵۰۰ تغییر الگوریتمی اعمال می کند. هر تغییری در راستای اطمینان سازی، در جهتی است که وقتی کسی در گوگل جستجویی انجام می دهد، اگر نتایج صحیح را در صفحات اولیه دریافت نمود، تجربه موفقی در زمینه جستجو داشته است.
صحبت در مورد چگونگی فریب دادن گوگل، یاهو یا بینگ نیست بلکه بحث در مورد مطمئن شدن از این است که محتوای ما بهترین محتوای ممکن در اینترنت برای کلماتی است که به آنها اهمیت داده می شود.
بنابراین، به گفته سئوکار Outspoken Media Inc “محتوای اصلی، مهمتر از همیشه بنظر می رسد. محتوای اصلی که تولید کرده اید (حالا میخواهد عکس یا ویدئو باشد) و کنار هم گذاشتن اینها در کنار یکدیگر که باعث شود کسی علاقه مند به خواندنش باشد، خیلی تاثیر بیشتری دارد.
به نظر ما تقویمی در کنار خود داشته باشید و تمام علایق مشتریان خویش را در آن ثبت کنید.
براساس تحلیل بنده و بررسی نظرات سایر همکارانم در سراسر جهان ، این مهمترین کاری است که یک بازاریاب برای سئو در سال ۲۰۱۶ می تواند انجام دهد:
محتوای شما باید اورجینال و برای مشتریان هدفمند باشد. اگر محتوایتان کپی باشد، پاراگرافی از مقالات دیگر و یا سایت های دیگر بیاورید و به آنها اعتبار بدهید و توصیفی به آنها اضافه کنید، و در عین حال یکی دو پاراگراف از خودتان بنویسید، اینجا جایی است که من فکر میکنم بخشها بهم مربوط می شوند و شما کل محتوا را از آن خود کرده اید.
من به بچه های تیم تولید محتوا دفتر خودم زمانی که مجبورند مطلبی را کپی کنند، همواره تاکید می کنم که حتما در هر خط یک تغییر ایجاد کنند. حال اینکه شما چه الگویی مدنظر قرار خواهید داد، با خودتان!!!
بر اساس قوانین سئو در سال ۲۰۱۶، مقالات طولانی تر (بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه)، بطور میانگین اثرگذاری بهتری در جستجو دارند. مقالات طولانی تر، ترافیک بیشتری دریافت می کنند، لذا رنک سئو بهتری بدست می آورند (خصوصا در عبارت رقابتی).
تغییراتی که گوگل اعمال کرده است و دلایلی که برای این تغییرات دارد، در جهت اطمینان یافتن از فرستادن ترافیک به سمت صفحاتی است که برای مردم مفیداند.
مقالات طولانی در جستجو ها نتایج بهتری دارند چرا که کلمات و تصاویر بیشتری برای بالا بردن رنک وجود دارد. یکی از فعالان سئو در شبکه های اجتماعی می گوید: “مردم در محیطهای اجتماعی مقالات طولانی را بیشتر به اشتراک میگذارند و بیشتر به آنها لینک میدهند. مقالات کوتاهتر گاهی اوقات عملکرد خوبی دارند اما بطور میانگین مقالات طولانی نتایج بهتری به بار می آورند.
بیشتر مردم اخبار را در گوشی های هوشمندشان مطالعه میکنند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید محتوای شما در گوشی قابل نمایش و جستجو است.
درک ادموند طراح سئو و برنامه ریز شبکه های اجتماعی می گوید: مطمئن شوید گوگل میتواند محتوای شما را در اپلیکیشن موبایلی درک کند و بازاریابی اپلیکیشنی را با توجه به سئو انجام دهید که فرصتی مهم در بازار Business to business بشمار می رود.
منبع : newseo
13 Comments
بسیار عالی بود
خیلی عالی بود. ممنون از سایت خوبتون
با سلام و تشکر. موفق و پیروز باشید.
تمرکز روی تجربیات کاربر یا اصطلاحا UX از جمله پارامترهای جدید گوگل هستش که در حال ارتقا هم می باشد
سلام
بسيار عالي و مفيد بود
پيروز باشيد
خیلی مطالب جالبی بود.
مفید بود، سپاس.
فکر کنم الان موبایل از همه چیز مهمتر شده
سلام . ممنون بابت مطلب خوب . الان سئو یکی از مهمترین فاکتورهای پیش رفت شده فکر می کنم .
سلام. ممنون از مطلب خوبتون. اگر ممکنه کمی هم در مورد روش های سئو کردن فروشگاه های اینترنتی مطلب منتشر کنید. ممنونم.
درود و سپاس
عالی بود.
ممنون از سایت خوبتون
بسیار عالی بود ممنون بابت مطالب خوبتون