شرکت طراحی سایت آلماتکشرکت طراحی سایت آلماتکشرکت طراحی سایت آلماتکشرکت طراحی سایت آلماتک
  • آلماتک
  • نمونه کار طراحی سایت
  • سئو سایت
  • بلاگ
  • فروشگاه
  • درباره ما
  • تماس با ما
0
  • صفحه نخست
  • بلاگ
  • طراحی سایت
  • عوامل موفقیت وب سایت ، ۷ عامل کلیدی پیشرفت را بشناسید

عوامل موفقیت وب سایت ، ۷ عامل کلیدی پیشرفت را بشناسید

دی ۱, ۱۳۹۴
موضوعات
  • طراحی سایت
برچسب ها
    عوامل موفقیت وب سایت

    عوامل موفقیت وب سایت

    یکی از مهمترین طوفان های فکری که برای هر صاحب ایده و کسب و کاری وجود دارد این است که عوامل موفقیت وب سایت چیست؟ کدام عوامل در موفقیت یک سایت نقش اساسی دارد؟ چرا برخی از سایت ها با استقبال بیشتری مواجه می شوند و برخی دیگر به راحتی فراموش می‌شوند؟ دلایل و عامل کلیدی در موفقیت و پیشرفت کسب و کار در دنیای مجازی چیست؟ و …

    موفقیت در کسب و کار و ایده های مورد نظر، هدف اصلی شکل گیری هر وب سایتی است. همه ما پس از بازدید از یک وب سایت، به صورت طبیعی در خصوص خوب یا بد بودن آن وب سایت به نظری خواهیم رسید.

    بعضی از سایت ها برای ما بسیار خوش آیند هستند و باعث بازگشت چند باره ما به آن وبسایت در مرورهای بعدیمان در اینترنت می‌شود ولی برخی دیگر از وب سایت ها را برای اولین و آخرین بار است که مشاهده می‌کنیم و رغبتی برای مراجعه مجدد به آن نداریم.

    اما چه چیزی تعیین کننده این است که یک وب سایت از نظر ما خوب است یا بد؟

    برای تک تک افراد به صورت شخصی عواملی وجود دارد که مطابق با نیازها و سلیقه های آن فرد رتبه دهی خوب یا بد یک وبسایت را تعیین می‌کند و به همین علت ما نمی‌توانیم به صورت قطعی خوب یا بد بودن یک سایت را تشخیص دهیم، ولی بسیاری از ما بر اساس عوامل مشابهی به این نتیجه دست پیدا می‌کنیم.

    در ادامه ما ۷ عامل را که فکر می‌کنیم بیشترین نفوذ را در این تصمیم گیری دارند بیان می‌کنیم.

    عوامل موفقیت وب سایت

    عوامل موفقیت وب سایت

    ۱) هدف، از مهمترین عوامل موفقیت یک سایت

    هر وب سایتی باید به صورت دقیق هدف خود را مشخص نماید. هدف، از مهمترین و اولین عوامل موفقیت یک سایت است. مدیران وبسایت و بلاگرها باید درک قوی از آنچه می‌خواهند به مخاطب خود القا کنند داشته باشند تا بتوانند برای رسیدن به آن هدف برنامه ریزی نمایند که چگونه سایت را مدیریت کنند، چه محتوایی آماده کنند، چه پیامی را به بازدید کننده ارسال نمایند و تمام آن چیزی که به عهده یک مدیر وب سایت است.

    متاسفانه بسیاری از مدیران سایت ها با عجله و بدون تفکر در خصوص هدف ایجاد وب سایت خود، کار را شروع می‌کنند و به صورت مقطعی در دسته های مختلفی شروع به فعالیت می‌کنند که با توجه به عدم ثبات و هدفگیری مناسب، توان وب‌سایت در جهت های مختلفی تقسیم می‌شود و این پراکندگی باعث عدم کسب موفقیت می گردد.

    هدف باید نسبتا خاص باشد، به طور مثال هدفی مانند اینکه “من می‌خواهم به بزرگترین کسب و کار اینترنتی در کشور برسم” هدف مناسبی نیست و به صورت دقیق بیان کننده آن چیزی که شما می‌خواهید انجام دهیم نمی‌باشد. به جای این شما می‌توانید بگویید “من میخواهم از طریق وب سایتم مرجع اصلی معرفی خدمات خود و ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان خود باشم.”

    این هدف گذاری حتی باید قبل از ساخت سایت باشد، طراحی سایت شما نیز باید به گونه ای باشد که بتواند هدف شما را سریعتر محقق و به مخاطب القا کند. این که جایگذاری عناوین و المان ها چگونه باشد، رنگ بندی سایت و نحوه نمایش چگونه تعریف شود کاملا مرتبط با این هدف می‌باشد.

    هرچه شما بتوانید سریعتر، روانتر و با بیان هنرمندانه این هدف را به مخاطب القا کنید، شانس بیشتری در کسب موفقیت و القای حس رضایت به بازدیدکننده خواهید داشت.

    ۲) وضوح، راهی برای کسب موفقیت سایت

    ممکن است وب سایت شما هدف مناسبی هم داشته باشد، اما آیا این هدف به روشنی برای بازدید کننده قابل فهم و درک است؟ در برخی از طراحی های وب سایت، پیچیدگی ها و عوامل گرافیکی و افکت های تصویری باعث به حاشیه رفتن و سردرگمی بازدید کننده می‌شود به صورتی که بیشترین توان بازدیدکننده به درگیر شدن در خصوص چگونگی کارکرد وب سایت می‌شود و یا یک پیام که فاقد ارزش کافی برای بازدید کننده است بارها در قسمت های مختلف سایت تکرار می‌شود.

    همواره در طول طراحی وب سایت باید در نظر گرفت که به صورت واضح هدف سایت به بازدید کننده منتقل گردد. این وضوح با توجه به دسته بندی های محتلف سایت ها می‌تواند متفاوت باشد، برای یک وب سایت فروشگاهی، اطلاع رسانی دقیق در خصوص محصولات، نحوه ارسال، تمایزات فروشگاه و این موارد باید کاملا روشن و واضح برای بازدید کننده روش گردد.

    برای یک سایت خبری تحلیلی نوع هدف گیری و دسته بندی اخبار یا مطالبی که در سایت قرار می‌گیرد باید روشن گردد تا به تصمیم مخاطب برای مشترک سایت شدن و استفاده مکرر از این سایت را تسهیل نماید. همچین وب سایت های خدمات دهنده هم با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند باید توضیحات کامل و واضحی از فعالیت و روند کاری خود ارائه دهند.

    در برخی موارد وضوح از طریق ساده کردن وب سایت محقق می‌گردد. ساده کردن وب سایت تمام زوائد و شلوغی های سایت را حذف می‌کند و به صورت روشن به سمت هدف خود می‌رود. یکی از دلایلی که امروزه طراحی مینیمالیسم رونق گرفته همین موضوع است.

    ۳) قابلیت استفاده، نیاز اولیه کاربران سایت

    هر وب سایتی که میخواهد موفق باشد لازم است که مردم بتوانند از آن استفاده نمایند. سبک طراحی و ظاهر سایت هرگز نباید جایگزین کارایی و قابلیت استفاده بودن وب سایت گردد. این قابلیت استفاده برحسب نوع وب سایت ها متفاوت است.

    به طور مثال، یک وب سایت تجارت الکترونیک باید به خوبی بتواند محصولات را نمایش دهد، قسمت جستجوی مناسبی داشته باشد، سبد خرید و روند فروش متناسب با خرید داشته باشد و یک وب سایت خبری باید دسته بندی مناسب، تگ بندی مطالب، تسهیل در امر خواندن مطالب با رنگ بندی و سایز بندی قلم ها، زمینه و … داشته باشد.

    سایت هایی که مشکل در قابلیت استفاده خود دارند همواره در تلاشند تا بازدید کننده خود را با عوامل مختلفی در سایت نگه دارند، اما چیزی که مشخص است، با توجه به سهولت تعویض سرویس دهنده ها در اینترنت برای بازدید کنندگان، آنها با کمترین مشکلی در روند کاری خود اقدام به ترک سایتی می‌نمایند که قابلیت استفاده مناسبی نداشته باشد.

    عوامل موفقیت یک سایت

    عوامل موفقیت یک سایت

    ۴) دسترس پذیری عاملی برای کسب موفقیت سایت

    اغلب دسترس پذیری و قابلیت استفاده با هم معنا می‌شود، ولی می‌توانیم آنها را دو عامل مجزا نیز بدانیم. این که یک محتوا از چه طریقی، جستجو شود و به مخاطب ارائه شود و همچنین وب سایت با چه مرورگرها، سیستم عامل ها و یا دستگاه هایی قابلیت کارکرد داشته باشد را دسترس پذیری می‌نامیم.

    ممکن است یک وب سایت به خاطر ساختار طراحی، بازدید کنندگان را مجبور به استفاده از یک مرورگر خاص و یا سیستم عامل مشخصی نماید. این عوامل باعث از دست رفتن کاربر خواهد شد. معمولا وب سایت های موثر دارای سطح دسترس پذیری وسیعی می‌باشند و به مخاطب خود اجازه انتخاب می‌دهند.

    ۵) تمرکز بر روی کاربر، اولویت طراحی وب سایت

    جذب بازدید کننده یا کاربر، هدف اصلی ما در یک سایت است، پس باید هدف و تمرکز ما برای برآورده کردن نیازهای کاربر باشد. در بسیاری از موارد، در پروسه های طراحی وب سایت اهداف اصلی صاحب سایت از نیازهای مورد نظر کاربران آن سایت پیشی می‌‌گیرد و با یکدیگر همخوانی ندارند.

    این یعنی ما برای طراحی یک وب سایت، قبل از این که فکر کنیم ما چه می‌خواهیم از وب سایتمان به دست بیاوریم، باید بدانیم کاربر چه چیزی را می‌خواهد از وب سایت ما به دست آورد، پس از این که این موارد را برای کاربر فراهم کردیم، اهداف خود را نیز در آن بگنجانیم تا بیشترین بهره را از سایت برده و رضایت بازدید کننده را کسب کنیم. نیازهای کاربر همواره مقدم بر خواست های مدیر یا صاحب وب سایت است.

    ۶) جابجایی در محتوا یا ناوبری، از عوامل موفقیت در طراحی سایت

    امکان جابجایی در محتواهای سایت یا ناوبری در وب سایت یکی از عواملی است که هم مرتبط با قابلیت استفاده و هم مرتبط با دسترس پذیری است و یکی از مهمترین عوامل موفقیت در طراحی سایت و ایجاد رضایت کاربر می‌باشد. حتما ما می‌خواهیم که یک کاربر بیش از یک صفحه از سایت ما را بازدید کند، این که چگونه بتوانیم سایر محتواهای مورد نیاز کاربر را به او نشان دهیم کار طراحی ناوبری است.

    بسیاری از وب سایت ها از روش های معمول ناوبری در سایت خود استفاده می‌کنند که بیشتر کاربران نیز با آن آشنا هستند. روش هایی مثل منوی اصلی که به ارائه لینک های صفحات و مطالب پر کاربرد سایت می‌پردازد، نقشه سایت، امکان جستجو بر حسب تگ ها و دسته ها، صفحات راهنما، درباره ما و … نیز از جمله صفحاتی هستند که کاربران به دنبال یافتن آنها برای رسیدن به نتیجه مورد نظر خود در سایت می‎باشند.

    همچنین لینک های مختلفی در هر صفحه قرار می‌گیرد که به کاربر کمک می‌کند تا محتواهای مرتبط با موضوع مورد علاقه خود را در سایت راحت‌تر پیدا کند. هر چه این موارد مرتبط تر و مورد نیاز بیشتر بازدید کنندگان باشد، در کسب موفقیت شما در وب سایت تاثیر بیشتری خواهد گذاشت. در این بین سیستم های نیمه هوشمند تشخیص سلایق کاربران، کارایی بسیاری دارد.

    ۷) ظاهر سایت، از عوامل کلیدی موفقیت سایت است

    آخرین عامل ذکر شده در این لیست ظاهر وب سایت است اما این آخر بودن به معنی کم اهمیت بودن نیست. ظاهر یک وب سایت از عوامل کلیدی موفقیت سایت است. هر وب سایتی برنده جایزه بهترین طراحی نمی‌شود، اما سایت های موفق می‌توانند متناسب با نیازهای سایت، اهداف، دسترس پذیری و امکان کاربری آسان طراحی گردند و سپس به ظواهر و تناسبات آن با خواسته کاربر بپردازند.

    روانشناسی در بهبود طراحی سایت تاثیر بسزایی دارد و یکی از عوامل موفقیت در ایجاد ظاهر کاربر پسند است که قبل تر در خصوص آن صحبت کردیم.

    روندهای طراحی وب سایت، بسیار سریع و متناسب با تکنولوژی های جدید در حال تغییر است و یک وب سایت زمانی می‌تواند به موفقیت دست یابد که درک داشته باشد در این رقابت همیشه باید به روز باشد. بسیاری از وب سایت های موفق روند باز طراحی خود را هر چند سال یکبار تکرار می‌کنند تا بتوانند بهترین خدمات را بر اساس تکنولوژی های روز به کاربر ارائه دهند.

    طراحی یک سایت باید تکمیل کننده محتوای سایت باشد، نه یک رقیب برای محتوای سایت! در نظر داشته باشید که همواره سبک طراحی وب سایت با پیام و هدف سایت نیز باید تناسب داشته باشد تا بتوان بهترین بازخورد را از کاربر دریافت کرد.

    اشتراک گذاری

    موضوعات مرتبط

    مرداد ۲۶, ۱۴۰۰

    طراحی سایت فروشگاهی یا اینستاگرام؟


    اطلاعات بیشتر
    طراحی سایت فروشگاهی

    طراحی سایت فروشگاهی

    مرداد ۶, ۱۴۰۰

    مزایای طراحی سایت فروشگاهی و نحوه سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی


    اطلاعات بیشتر
    فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

    فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام

    مرداد ۲, ۱۴۰۰

    راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام


    اطلاعات بیشتر

    پاسخی بگذارید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جستجو کنید

    دسته بندی محتوایی

    • اخبار
    • تکنولوژی
    • دیجیتال مارکتینگ
    • سئو
    • طراحی سایت
    • گوناگون

    برچسب ها

    • E-Commerece
    • Market Place
    • search box
    • seo
    • smarty
    • آیفون
    • ابزارهای گوگل
    • ابلیکیشن مبایلی
    • اپلیکیشن
    • اپلیکیشن موبایلی
    • استارت آپ
    • استارت‌آپ
    • استراتژی محتوا
    • اسمارتی

    شرکت طراحی سایت آلماتک

    شرکت طراحی سایت آلماتک انواع طراحی وب سایت در زمینه‌های گوناگون مانند طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت خلاقانه را انجام می دهد و مفتخر است که عنوان بهترین شرکت طراحی سایت تهران را از مشتریان خود دریافت نموده است.

    شرکت طراحی سایت آلماتک

    گروه نرم افزاری آلماتک

    گروه نرم افزاری آلماتک متعهد به ایجاد بالاترین کیفیت در روند تولید کارهای خود می‌باشد.

    برای انواع پروژه‌های طراحی سایت ، طراحی وب سایت فروشگاهی ، ساخت وب سایت خلاقانه و همه محصولاتی که در آلماتک انجام می‌دهیم انرژی و دقت فوق‌العاده‌ای صرف می‌کنیم.

    دسته بندی خدمات طراحی سایت

    را‌ه‌های ارتباطی

    آدرس: تهران، خیابان شادمهر، خیابان تیموری، نبش کوچه آرام، پلاک یک، طبقه سوم، واحد 20

    تلفن: ۰۲۱۶۶۰۰۰۴۳۹

    موبایل: ۰۹۱۲۸۱۳۹۰۶۰ / ۰۹۱۲۹۰۵۲۱۱۰

    ایمیل: info[@]almaatech.ir

    با گروه نرم افزاری آلماتک بیشتر آشنا شوید

    پیوندهای مفید

    • طراحی وب سایت حرفه ای
    • طراحی سایت فروشگاهی
    • بهینه سازی و سئو سایت
    • لیست امکانات طراحی سایت
    • برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل
    logo-samandehi
    0