چگونه در ابتدای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین، مشتری جذب کنیم؟
شهریور ۲۴, ۱۳۹۷
طراحی سایت به صورت استاتیک یا داینامیک
مهر ۲, ۱۳۹۷

اینفوگرافیک، یکی از بهترین شیوه‌های تولید محتوا

مغز انسان بیشتر تمایل دارد اطلاعات را به صورت تصویری تجزیه و تحلیل کند. در صورتی که بیان مطالب به شکل بصری انجام گردد، اثرگذاری و ماندگاری آن در ذهن فرد بسیار بیشتر خواهد بود. در بسیاری از کتب آموزشی مخصوصاً برای کودکان، از این شیوه برای توضیح مطالب استفاده می‌شود. وجود یک تصویر در کنار مطلب، باعث ثبت آن در ذهن مخاطب می‌شود و هر زمان که شخص با مورد مشابه‌ای مواجه شد، آن تصویر، اولین چیزیست که به یادش می‌آید.

در دنیای تولید محتوا، تصاویر نقش بسیار ویژه‌ای دارند. یک نمونه از این تصاویر که می‌توان به آن اشاره کرد، تصویر شاخص متن است. شاید بتوان گفت که از نظر اهمیت، تصویر شاخص، بعد از عنوان متن، در جایگاه دوم در جذب مخاطب قرار دارد. این تصویر نگاه کلی مخاطب به متن را پیش از مطالعه آن شکل می‌دهد.

نوعی از تولید محتوا که امروزه در میان مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اینفوگرافیک نام دارد. اینفوگرافیک‌ها نمایشگر تصویریِ اطلاعات و داده‌ها هستند که
هدف آن‌ها ارائه سریع و ساده اطلاعات پیچیده است. دیداری‌سازی داده‌ها، جذابیت خواندن مطلب را برای کاربران افزایش می‌دهد و در عین حال زمان لازم برای حواندن مطلب را کاهش می‌دهد. این مزایا باعث شده است که مخاطبان محتوای گرافیکی بسیار بیشتر از محتوای متنی باشند.

تولید اینفوگرافیک دشواری‌های بیشتری نسبت به تولید محتوای متنی دارد. در ادامه برخی از نکاتی که در تولید یک اینفوگرافیک خوب باید به آن‌ها توجه نمود بیان شده است:

توجه به جذابیت بصری: 

جذابیت بصری یکی از دلایل اصلی گرایش مخاطبان به اینفوگرافیک‌ها می‌باشد. آنچه یک اینفوگرافیک را شکل می‌دهد، علاوه بر مطالب موجو در آن، رنگ‌ها و المان‌هایی است که هر کدامشان باید متناسب با محتوای اینفوگرافیک انتخاب شوند. این موارد باید بیان مطلب را برای مخاطبان تسهیل بخشند. برای این منظور لازم است از یک گرافیست با تجربه استفاده کردکه تخصص او تولید اینفوگرافیک است.

اشراف کامل بر موضوع:

فلسفه اصلی اینفوگرافیک در این بخش نهفته است. مخاطبان چندان علاقه‌ای به خواندن مطالب دشوار و حجیم ندارند. خواندن این مطالب علاوه بر صرف وقت زیاد، انرژی مضاعفی نیز از آن‌ها می‌گیرد. یکی از وظایف اصلی سازنده اینفوگرافیک، خلاصه کردن یک مطلب با حجم زیاد است. خلاصه‌برداری هنری است که مستلزم اشراف کامل بر مطلب است. نکاتی که در اینفوگرافیک ذکر می‌شوند باید اصلی‌ترین اطلاعاتی باشند که مخاطب از آن موضوع انتظار دارد. پس شاید لازم باشد پیش از ساخت اینفوگرافیک از یک موضوع، مطالب مرتبط با آن موضوع چندین مرتبه با دقت مطالعه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *