تولید محتوا
لزوم استفاده از تقویم بازاریابی محتوا به منظور ارتقاء محتوای وب‌سایت
مهر ۹, ۱۳۹۷
عوامل مؤثر بر روی هزینه طراحی وب‌سایت
مهر ۱۴, ۱۳۹۷

چگونه برای شروع کسب و کارتان سرمایه جذب کنید؟

Fundraising

هر استارت آپی برای شروع فعالیت خود نیاز به سرمایه جهت تهیه ملزومات اولیه دارد. درواقع سرمایه سوخت اولیه شرکت‌های نوپا برای رشد سریع آن‌هاست. عدم وجود سرمایه باعث می‌شود بسیاری از صاحبان ایده در ابتدای راه، مردد شوند و از ادامه پیشبرد اهدافشان دست بکشند.

در دنیای امروزی افراد کمی هستند که حاضر به سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های خام باشند. بیشتر صاحبان سرمایه، پول خود را بر روی ایده‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که آزمون خود را پس داده‌اند. این ریسک‌پذیری شاید کمی منطقی باشد؛ چراکه استارت آپ‌های فراوانی هستند که در ابتدای راه و یا پس از گذشت مدتی از تأسیس آن‌ها شکست خورده‌اند و تمام یا بخشی از سرمایه اشخاص از بین رفته است.

سرمایه‌گذار

البته ایده‌هایی هم هستند که بدون جذب سرمایه زیادی شروع به فعالیت کردند و در مدت کوتاهی سود فراوانی کسب نموده‌اند. نکته قابل توجه در این ایده‌ها، منحصر به فرد بودن آن‌هاست. این نوع ایده‌ها بسیار کمیابند. در ادامه دو نکته مهم بیان شده است که می‌تواند برای افرادی که قصد پیاده‌سازی ایده‌هایشان را دارند، مفید باشد:

چه زمانی اقدام به جذب سرمایه کنیم؟

باید این را بدانید که صرفاً داشتن یک ایده خوب، برای ترغیب سرمایه‌گذار کافی نیست. البته ایده خوب لازم است، اما چیزی که سرمایه‌گذار را مجاب به پرداخت هزینه می‌کند، ثمربخش بودن پروژه است. برای اینکه به سرمایه‌گذار نشان دهید که ایده شما بازدهی بالایی دارد، ابتدا باید نیازهای بازار در حوزه فعالیتتان را به او بگویید. اگر این نیازها طیف وسیعی از مردم جامعه را شامل شود، یک نکته مثبت است. سپس باید به او نشان دهید ایده شما چطور توانایی حل این نیازها را دارد. در این مرحله شاید لازم باشد ساعت‌ها بحث و گفتگو کنید تا به تمام سوال‌های ایجاد شده در ذهن سرمایه‌گذار پاسخ دهید. اگر سرمایه‌گذار درک درستی از آینده کسب و کارتان پیدا کند، قطعاً با دید مثبتی به ایده شما می‌نگرد.

جذب سرمایه

مخاطبان خود بزرگترین سرمایه‌اند 

قطعاً اپلیکیشن‌های فراوانی را دیده‌اید که در ایتدای راه، کلیه خدماتشان را رایگان عرضه می‌کنند و پس از مدتی به تدریج تعدادی خدمات پولی به کسب و کارشان می‌افزایند. این یکی از بهترین و البته شاید سخت‌ترین راه‌های جذب سرمایه به شمار می‌رود. لازم است در ابتدای راه خدماتی را به کاربران ارائه دهید که برای آن‌ها بسار جذاب است و از این طریق به تعداد کاربرانتان بیفزایید. در هر صورت، استارت آپ‌هایی که با این رویکرد شروع به فعالیت می‌کنند هم نیاز به سرمایه اولیه دارند. اما شاید بشود با صرفه‌جویی در برخی کارها، این هزینه را کاهش داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *