امروزه یکی از مهمترین راه های تبلیغات اینترنتی، استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی است و یا به عبارتی دیگر هر استراتژی موثر بازاریابی دیجیتال شامل یک جزء جدایی ناپذیر تحت عنوان رسانههای اجتماعی می باشد. رسانههای دیجیتال ابزار مناسبی برای پیشرفت سریع کسب و کار و جذب مخاطبان هدف است، که این عمل به درستی از طریق بازاریابی رسانههای اجتماعی فراهم میگردد.
برای تازه واردان به صنعت بازاریابی اینترنتی، اولین برداشت خوب و یا سودآوری در رسانههای اجتماعی خیلی مهم است، به طوری که در واقع آنها فقط یک فرصت دارند و باید آن را به درستی استفاده کنند.
از دست دادن این فرصت به معنای عقب ماندن از رقبا و از بین رفتن شهرت است که در نوع خود سخت و طاقت فرسا بوده و آسان نیست.
و اما برویم سر هشت اشتباه متداول در بازاریابی شبکه های اجتماعی که می تواند تاثیر منفی بر روی مخاطبان و در نتیجه کسب و کار ما بگذارد.
شرکت های فاقد استراتژی در رسانه های اجتماعی نمی توانند هرگز تاثیر پیام به مخاطبانشان را دریافت نمایند. برای اجرای یک برنامه موفق بازاریابی شبکههای اجتماعی، بایستی یک استراتژی مشخص تعریف شده باشد.
در واقع شما برای ارسال پیغام هایی حاوی مطالب گوناگون به مخاطبانتان که مشتریان احتمالی شما هستند باید یک برنامه از پیش تعیین شده داشته باشید.
ارسال مطلب به صورت کورکورانه، برند شما را به بیراهه خواهد برد. هرچه سریعتر استراتژی بازاریابی مشخصی را تنظیم کنید.
قطعا شما میتوانید با داشتن بهترین و جذاب ترین محتوا برای وب سایت خود به موفقیت برسید (که البته این از اصول اصلی سئو و بهینه سازی سایت است).
اکثر افراد به صورت ناگهانی در چندین شبکه اجتماعی عضو می شوند و به دلیل عدم توانایی در مدیریت صحیح، نمی توانند همه آن ها را به درستی به روز کنند و در نتیجه فقط لحظاتی را برای فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام خود گذاشته و سبب کاهش اطمینان همان چند کاربر اولیه خود می شوند.
تازه مورد مهم این است که بدانید این افراد از رسانه هایی که در دسترس عموم نباشد اصلا استفاده نمی کنند!
هر حساب کاربری در شبکه های اجتماعی با تعدادی پست از ماه ها یا سال ها قبل روی دیدگاه کاربران تاثیر منفی خواهد گذاشت و بی نظم بودن سایت شما را نشان میدهد.
تمرکزتان را به استراتژی خود بر شبکه های اجتماعی محدود کنید، سپس به سادگی آن قسمت را زمانی که مطمئن شدید میتوانید محتوای با کیفیت و مرتبط برای هر کانال به طور منظم ارائه دهید گسترده کنید.
در حالی که میلیون ها فالوور، لایک و طرفداران ممکن است به قدرت یک کسب و کار و ارزیابی ثبات اجتماعی آن کمک کنند، به افزایش نرخ بازگشت سرمایه و همینطور تعامل کاربر کمک نخواهند کرد و فقط شما در واقع خود و مشتریانتان را گول زدید.
اخیرا اینستاگرام میلیون ها حساب کاربری را حذف کرد تا از کاربرانی که با پرداخت پول فالوور بیشتری جذب میکنند جلوگیری نماید. که این عمل باعث شد بسیاری از افراد مشهور و شخصیت های برجسته عرصه کسب و کار، بسیاری از فالوورهای خود را از دست دادند.
نکته کلیدی این است که هدف، ایجاد رابطه با مصرف کننده واقعی به جای تمرکز بر روی تعداد افراد می باشد.
من بارها و بارها در جلسات آموزشی و مشاوره هایم اشاره کرده ام که شما اول خودتان را گول می زنید و سپس دیگران را و کسی که خودش را گول بزند هرگز موفق نخواهد شد.
اینکه شما در پیامهایتان بارها نام تجاری خود را اعلام کنید اشتباهی است که باعث خسته شدن مخاطبانتان خواهد شد. هر چیزی اندازه ای دارد دیگر !!!
بگذارید آنها خودشان برند شما را به خاطر بسپارند نه به زور! وقتی محتوای خوبی داشته باشید قطعا به مرور زمان مخاطبان، برند و دامنه شما را به خاطر خواهند سپرد.
هیچ شکی وجود ندارد که استفاده از هشتگ در رسانههای اجتماعی میتواند به شدت به مطرح شدن کسب و کار شما کمک کند.
هشتگ های مفید خود را، به هشتگهای قابل توجه و معقول، محدود نمایید. مطمئن شوید که آنها با محتوا و کسب و کار شما مرتبط هستند. اینگونه با یک تیر ده ها نشان زده اید که یکی از آن ها هم افزایش رتبه و بازدید است.
ارسال یک مطلب پس از مطلب دیگری در چند دقیقه یا حتی چند ساعت استراتژی بسیار خوبی است. اما هدف شما در اصل این است که از کاهش فالوور جلوگیری نمایید پس باید مراقب باشید که آن ها از مطالب شما خسته نشوند.
تا حد امکان، برای انتشار مطالب بطور مداوم و منظم تلاش نمایید.
آیا تا به حال متوجه یک توییت بدون یک یا دو علامت نشانهگذاری مانند “!?;():\ ” شدهاید؟ در پستهای Facebook با چندین غلط املایی چطور؟
گاهی ممکن است که اشتباهات کوچکی به نظر برسد اما دستور زبان و تلفظ به هم ریخته می تواند به حضور آنلاین شما صدمه بزند و اعتبار شما را خدشه دار نماید. این موارد حتی در افزایش اعتبار سایت و ایجاد حس اعتماد نیز تاثیر گذار است.
اگر یادتان باشد قبلا چندین بار عرض کرده بودم که ویرایش پست ها برای گوگل هم بسیار مفید است، پس علاوه بر این که پستهایتان در شبکههای اجتماعی را بروز و ویرایش می کنید، سایت را نیز فراموش نکنید.
مردم در رسانه های اجتماعی انتظار پاسخ از کارشناسان شرکتها را دارند و میخواهند به این احساس که با افراد حقیقی در تعامل هستند نه ربات شرکت ها دست پیدا کنند.
شما لزوما نیازی به پاسخ دادن تمامی نظرات ندارید، اما پاسخ دادن به آنها سبب اعتماد سازی و دوستی میان شما و مشتریان میگردد.
منبع : newseo