افزایش رتبه گوگل چیست و چگونه رتبه گوگل را بالا ببریم؟ افزایش رتبه سایت در گوگل یکی از اصلیترین عوامل جذب مشتری و رشد و توسعه کسب و کار به حساب میآید. وبسایت شما با ورود به صفحه اول گوگل بیشتر از پیش دیده میشود و درنتیجه آمار بازدید سایت به شکل فزایندهای افزایش پیدا میکند. بنابراین کاملا طبیعی است که اکثر مدیران کسب و کار، بودجه مشخصی برای افزایش رتیه سایت در گوگل اختصاص دهند و از یک تیم تخصصی سئو بخواهند این کار را برایشان انجام دهد.
چگونه رتبه اول گوگل شویم و چه عواملی در نمایش سایت در صفحه اول گوگل تأثیرگذار است؟ وقتی کاربر کلمهای را در گوگل جستجو میکند، سایت گوگل بر اساس الگوریتمهایی که برایش تعریف شده است، به دنبال وبسایتهایی میگردد که به کلمه سرچ شده توسط کاربر نزدیکتر است. پس میتوان نتیجه گرفت که برای ارتقا رتبه گوگل سایت و رسیدن به رتبه یک گوگل باید کاری کنیم که وبسایت شما توسط گوگل بهتر و راحتتر پیدا شود.
از آنجاییکه الگوریتم رتبه بندی گوگل یک راز است و هیچ کس نمیداند معیار و فاکتورهای رتبه بندی گوگل چست، نمیتوان به صورت دقیق گفت عامل اصلی ارتقا رتبه سایت در گوگل چه است. چیزی که برای ما کاملا مشخص است و توسط سایت گوگل هم بارها اعلام شده، این است که، تولید محتوای با کیفیت و منحصر به فرد نقش کلیدی در افزایش رتبه سایت در گوگل ایفا میکند.
همانطور که میدانید وظیفه بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو بر عهده تیم سئو است. برای سئو کردن سایت باید مدیران و نویسندگان سایت فاکتورهای بسیاری را رعایت کنند تا بتوان به شکل اصولی و بر اساس استانداردهای جهانی، رتبه سایت را در نتایج جستجوی گوگل افزایش داد.
در ادامه قصد داریم روشهای بهبود رتبه سایت در گوگل و تکنیکهایی که میتوان از طریق آنها مخاطبان بیشتری به سایت جذب کرد را بیان میکنیم.
تولید محتوا مبتنی بر سئو یا به عبارتی تولید محتوا سئو شده ، مهمترین ابزاری است که سئو کار حرفه ای از طریق آن میتواند باعت افزایش بازدید گوگل و در نهایت افزایش رتبه سایت در گوگل شود.
در واقع میتوان گفت که سئو بدون تولید محتوا کاری بیهوده است. مهمترین کاری که برای بهبود رتبه گوگل سایت میتوان انجام داد، طراحی یک صفحه وبلاگ برای سایت است تا بتوان در آن مقالات مختلفی نوشت.
این مقالات باید کاملاً هدفمند و متناسب با نیاز مخاطبان نوشته شوند. بررسی رفتار کاربران در استفاده از سرچ گوگل در حوزه فعالیت شما کمک میکند تا بتوانید موضوعاتی که بیشتر توسط کاربران سرچ شده است را پیدا کنید و مقالاتی در آن حوزه بنویسید.
هرچه این مقالات بهتر و حاوی نکات جدیدتری نسبت به سایر مقالات مشابه باشد، گوگل رتبه بالاتری به آن اختصاص خواهد داد.
کلمات کلیدی، کلیدواژهها و عباراتی هستند که کاربر با جستجوی آنها در گوگل سایت شما را پیدا میکند. به عبارتی میتوان گفت کلمات کلیدی یکی از مهمترین ابزارهایی است که گوگل از طریق آن میتواند وبسایت شما را پیدا کند و آن را در صفحه نتایج جستجو نمایش دهد.
شما با کلمات کلیدی میتوانید، سایت خود را به گونهای بهینهسازی کنید که یافتن آن از طریق موتورهای جستجوگر راحتتر باشد. اگر درست این کار را انجام ندهید، کاربران با هزاران نتیجۀ موجود دیگر در موتورهای جستجوگر روبرو میشوند؛ بنابراین هیچکس سایت شما را نمیبیند.
اولین گام برای تولید محتوا مبتنی بر سئو تهیه یک لیست از کلمات کلیدی است. به این کار تحقیق کلمات کلیدی گفته میشود. یکی از بهترین روشهای پیدا کردن کلمات کلیدی، استفاده از خود سایت گوگل است. گوگل معمولا کلمات و عبارات کلیدی پربازدید مشابه با کلمه سرچ شده را به کاربر نمایش میدهد.
تاثیر کلمات کلیدی بر افزایش رتبه سایت در گوگل
علاوه ابزارهای آنلاین بسیاری در فضای اینترنت وجود دارد که میتوان از طریق آنها کلمات کلیدی مناسب را پیدا کرد. از جمله این ابزارها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
لازم به ذکر است که استفاده از کلمات کلیدی تنها مختص به مقالات وبلاگ سایت نیست، بلکه از این کلمات باید در کلیه صفحات سایت استفاده کرد. مثلاً اگر سایت فروشگاهی دارید، عناوین و توضیحاتی که برای هر محصول در سایت نوشته میشوند در بهبود رتبه سایت در گوگل تأثیرگذار است. بنابراین سئوکار باید به درستی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار را پیدا نموده و در کلیه قسمتهای سایت از آنها استفاده کند.
سرعت سایت یکی از مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار در جذب مخاطب به حساب میآید. وقتی کاربر به دنبال تحقیق درباره یک موضوع خاص است و کلمهای را در گوگل سرچ میکند، چندین سایت از نتایج گوگل را همزمان باز میکند. در این بین وبسایتی توسط کاربر انتخاب میشود که زودتر از بقیه بالا بیاید. در بیشتر مواقع کاربر مطلب موردنظرش را از همان سایت استخراج میکند و سایر سایت ها را بدون آنکه مشاهده کند، میبندد.
علاوه بر این کاربران پس از ورود به یک سایت هم چندان علاقهای ندارند برای بالا آمدن هر صفحه مدت زمان زیادی را منتظر بمانند. آنها ترجیح میدهند خیلی سریع به صفحات سایت درسترسی داشته باشند و مطلب موردنظرشان را پیدا و مطالعه کنند.
بنابراین میتوان نتیجه گرفت که مدت زمان لود شدن صفحه سایت یکی از مهمترین فاکتورها در بهینهسازی سایت به شمار میرود و لازم است توجه ویژهای به ایم موضوع به عمل آید.
شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تویتر، فیسبوک و … دارای پتانسیل بسیار بالایی هستند که ز طریق آنها میتوان کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید. بنابراین این نکته بسیار حائز اهمیت است که در کنار بهینه سازی و سئو سایت، از این فضا برای جذب مخاطب استفاده نمود افزایش فالوور در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام نیازمند داشتن اطلاعات کافی در این حوزه است.
پس از آن که توانستید جایگاهتان در شبکههای اجتماعی را تثبیت کنید، میتوانید مخاطبان را به سمت سایت هدایت کنید و از این طریق رتبه گوگل سایت خود را افزایش دهید.